Inleiding 2e bevalling

<p>Komende maandag ben ik 38 weken zwanger. Ivm complicaties voor mijn eigen gezondheid hebben ze met 34 weken besloten dat ik met 38 weken ingeleid ga worden. Een dag eerder moet ik komen om een ballonnetje te laten plaatsen. Ik hoor dan of ik naar huis mag of moet blijven.</p><p>Mijn eerste zwangerschap ben ik ook ingeleid, toen met 39 weken. Ik heb toen ook een ballon gekregen die ik binnen een uur kwijt was.</p><p>Nu vraag ik mij af of ik er nu weer vanuit kan gaan dat de ballon zijn werk doet en of ik een beetje hetzelfde kan verwachten qua bevalling.</p><p>De inleiding is nu natuurlijk een week eerder, dus wellicht dat alles wat moeilijker gaat? Maar je hoort vaak wel dat de 2e bevalling wat sneller gaat. <br /><br />Ik heb overigens de eerste keer een ruggenprik gehad omdat ik een weeenstorm kreeg. Ik had toen geluk dat er redelijk snel een anesthesist beschikbaar was, maar ik heb ook gehoord dat men soms best een paar uur moet wachten voor iemand beschikbaar is. Ik twijfel daarom ook heel erg of ik direct om een ruggenprik zal vragen, zodat ik zeker op tijd ben. Maar aan de andere kant wil ik geen ruggenprik als het niet nodig is.</p><p>Heeft iemand ervaring met bovenstaande? Ik merk dat ik mij toch wel een beetje druk ga maken door alle spanningen rondom de bevalling . </p>

Geen ervaring met inleiding maar vondt het zelf de 2e x ook eng omdat de 1e ook ruggenprik had gehad maar de 2e was er in 1.5 uur. Gewoon thuis geboren. Geen tijd gehad voor ziekenhuis en toen vondt ik de pijn egt reuze meevallen.

Mijn dochter is in juni dit jaar geboren, 1e kindje, en ik ben ook met 39 weken ingeleid. Hier precies hetzelfde, binnen een uur was het ballonnetje er uit..

Maar ik was degene die wel ruim een uur op de ruggenprik moest wachten. Ik ben bijna 1,5 uur lang hele heftige rug en been weeën gehad waar nog geen 30 seconden tussen zat.. Uit ervaring kan ik dus zeggen dat ik nu al weet dat ik van te voren die ruggenprik ga aanvragen omdat het echt hele on dragelijke pijn was. Zo erg dat ik niet stil kon blijven liggen, maar ik mocht nog maar op een zij liggen want op de andere zij ging de hartslag van die kleine in de buik omlaag..

Voor iedereen is het anders. Maar qua ruggenprik weet ik wel dat mocht er een tweede komen ik liever 'onnodig' een ruggenprik heb dan nogmaals die heftige pijn. ?

Precies daar ben ik dus heel bang voor. Ik trok het echt niet meer en die ruggenprik was voor mij een enorme opluchting waardoor ik goed terug kan kijken op m'n bevalling.
Ik moet dus sowieso in het ziekenhuis bevallen en wat mij nog heel goed is bijgebleven is dat ik gek werd van die meetapparatuur waardoor ik eigenlijk op bed moest blijven en mij helemaal niet kon ontspannen, wat het allemaal nog lastiger maakte.
Ik heb aangegeven dat ik graag mobiel wil blijven deze bevalling. Ik moet sowieso bevallen in het ziekenhuis, maar ben bang dat het, ondanks dat ze anders zeggen, weer een bevalling wordt waarbij ik op bed moet blijven ivm de metingen.

Hey meid,

Ik ben 12 dagen geleden van mijn 1ste bevallen, een prachtig meisje. Ik ben ook ingeleid vanwege mijn gezondheid, maar dan met 38+5.
Ook ik had een weeën storm, van 2cm ontsluiting naar 8 in 20 minuten. Helaas mocht ik van mijn dokter, omdat ze veel te snel ging. Ze is gelukkog met 0 complicaties geboren, maar het was wel pittig.
Bedenk het zo, je lichaam is hiervoor gemaakt, dus ook jij kan het mama! Ik heb alle vertrouwen in je ?

Inmiddels is het 3 weken geleden dat ik ben ingeleid, omdat er na 2 uur strippen met 5 cm ontsluiting niets was gebeurd. Ze hebben ervoor gekozen om de medicatie heel langzaam op te bouwen en daardoor heb ik nu geen weeenstorm gekregen. Bij mij was de bevalling overigens wel hetzelfde als bij de oudste, maar dat had een andere reden.

Ik ben 3 keer ingeleid. Tijdens de eerste bevalling een weeënstorm, echt een horror bevalling. Ruggenprik zat niet, niet voorgelicht over inknippen, echt drama... De 2e ingeleide bevalling ging best redelijk, maar was ik wel enorm angstig.

Vandaag 9 weken geleden ingeleid van ons 3e kindje. Ik heb gewoon voordat ze mijn vliezen gebroken hebben, en mij aan de weeënopwekkers hebben gelegd gevraagd om een ruggenprik. Ideaal, dan kan je nog makkelijk stil zitten en als hij niet in 1 keer helemaal goed zit hebben ze alle tijd om het te herstellen. Bleek dat bij het breken van de vliezen ik al 4/5cm ontsluiting had. Dus de bevalling ging heerlijk snel. Alleen tijdens het persen wel alles gevoeld, maar met 3 persweeën konden we onze dochter al opvangen. Herstel ging ook goed, beter zelfs dan na 2 bevallingen zonder pijnstilling! Na mijn eerste 2 bevallingen moest ik meerdere dagen blijven. Nu konden we dezelfde dag nog naar huis!

Wat fijn! Bij mijn eerste bevalling kreeg ik dus een ballonnetje en ging ik 's morgens direct aan de weeenopwekkers. Omdat die niets deden werd de dosering steeds hoger gezet tot ik in een weeenstorm kwam. Misschien dat ik dus toch maar direct vraag om een ruggenprik. De meningen erover zijn heel verdeeld, maar ik heb de hele zwangerschap al heel erg veel pijn, slaap slecht en mijn lichamelijke conditie heeft enorm geleden onder deze zwangerschap, dus misschien zou juist een ruggenprik wel fijn zijn om de energie te sparen voor het persen.

Terug
Bovenaan