Inleiding met tabletten

Hoi Allemaal,


Aanstaande maandag 16 augustus word ik ingeleid door middel van tabletten. Ik ben dan 38+1 zwanger van ons tweede kindje, ik word ingeleid vanwege zwangerschapssuiker en erg groot geschat kindje 3940 gram bij 36+5 weken..

Zo’n 3 jaar terug ben ik ingeleid met een ballonkatheter en heb dit als prettig ervaren. Maar nu in een ander ziekenhuis en hier gebruiken ze misoprostol tabletten.

Heeft iemand hier ervaring mee, die deze ook met mij wilt delen??
 
Ik ben 16 maanden geleden ingeleid. Eerst met een ballonnetje om de boel te verweken en de eerste ontsluiting te maken. De dag erna kreeg ik die tabletjes. Iedere 4 uur moest ik er 2 innemen, we begonnen 's ochtends om 8 uur.  Steeds moest ik een half uur voor inname en een uur na inname aan het ctg apparaat zodat ze konden zien hoe het met de baby ging. Ze zouden maximaal 4x pillen geven, als dan de bevalling nog niet begonnen zou zijn gingen ze over op iets anders. Dat was niet nodig, na 3x pillen begonnen de weeën, dat was rond 7 uur 's avonds. Iets voor 9 uur zijn toen mijn vliezen gebroken en zetten de weeën echt goed door. Uiteindelijk is mijn zoontje om 23.42 geboren  via een spoedkeizersnede, maar dat had niks met het inleiden te maken. 
Het inleiden zelf vond ik prima, er is weinig bijzonders aan behalve dat je tussendoor steeds heel lang moet wachten. Neem genoeg mee om te kunnen doen als afleiding. Neem ook lekker snacks mee want het eten in zo'n ziekenhuis stelt weinig voor.
 
Ik kreeg ook een ballon en na 1,5 dag kreeg ik er ook tabletten bij. Dit deed bij mij niet zoveel, beetje gerommel maar de weeen zetten niet echt door. Pas na het breken van de vliezen en een infuus met weeenopwekkers ging er wat gebeuren. 
 
Bedankt voor jullie reacties! Kregen jullie de tabletten oraal of vaginaal? Ze gaven vanochtend op controle aan dat ze dat maandag pas beslissen. Wel al inwendig onderzoek gehad en nog geen ontsluiting of verweking..
 
Ik kreeg ze oraal. Volgens mij zouden ze het vaginaal gaan doen als het niet binnen 24 uur zou werken, maar dat weet ik niet zeker omdat het bij mij het gewenste effect had. 
 
Hoi, ik ben met 41+5 ingeleid met tabletten omdat er nog niets was qua ontsluiting. Ik heb overdag de tabletten oraal gehad en volgens mij de laatste in de nacht vaginaal omdat er nog niets gebeurde. Toen kwamen ‘s nachts de weeën eindelijk op gang. Ik vond het prima. Het duurt inderdaad allemaal erg lang en je ligt heel vaak vast aan de ctg. Dus neem vooral wat vermaak mee.
Veel succes!
 
Ik ben inmiddels 2 keer ingeleid. De eerste keer hebben ze bij mij vaginale tabletten ingebracht. Ik vond het niet veel voorstellen. Je moet natuurlijk wel met je benen wijd. Dan brengen ze het pilletje in. (Wat gerommel van onderen en klaar) Ik vond het net zoiets als vliezen breken. Daarna een halfuur aan het CTG blijven liggen en daarna mocht ik vrij rondlopen in en om het ziekenhuis. ‘s Ochtends om 8uur kreeg de verloskundige net haar vingertopje bij mijn baarmoedermond. En na 1 dag om de 4uur een nieuw vaginaal pilletje inbrengen had ik ‘s avonds 2cm ontsluiting.

Ik heb hier geen last van gehad. Alleen een beetje bloedverlies na dat ‘gerommel’ van onderen. ‘s Avonds had ik wel wat krampen. Toen moest ik gaan slapen en de volgende ochtend zouden ze mijn vliezen gaan breken.

Dat slapen ging toen wat lastig. Een warme kruik was wel fijn geweest. Maar die hadden ze niet in het ziekenhuis. Dus misschien fijn om een eigen kruik mee te nemen.

Heel veel sterkte!
 
Terug
Bovenaan