inlichten huisarts

Ik heb op het moment dat ik wist dat ik zwanger was een verloskundige gebeld. Ben hier inmiddels 2 maal geweest en alles gaat prima.

Ik realiseer me nu alleen dat mijn huisarts dus van niets weet! Moet ik hem bellen, schrijven of langsgaan om te vertellen dat ik een kindje verwacht?

 
Ik kreeg bij mijn eerste bezoek aan de vk een briefje mee voor de huisarts, deze vergat ik steeds naar hem toe te sturen en uiteindelijk heb ik opgebeld. Ze willen het wel graag weten, al is het om hun dossier over jou compleet te hebben. En je wil misschien dat je kindje in de toekomst ook naar de zelfde huisarts gaat?

liefs
Lot
 
Ik belde na de test mijn huisarts om te vragen of ik langs moest komen. Ik moest zelf maar een verloskundige bellen. Er werd niet naar mijn naam of niks gevraagd, dus die van mij vind het blijkbaar niet interessant om te weten. Die merkt het wat mij betreft ook pas als ik ooit een keer langs moet met de kleine. Had toch al een hekel aan die man maar we hebben hier een te kort aan huisartsen.

heeft er misschien niks mee te maken, maar het lucht wel op.
 
Het is wel fijn voor je huisarts om te weten dat je zwanger bent; voor het dossier, maar ook voor het geval je om een andere reden dan je zwangerschap je huisarts belt (bijv. gebroken arm ofzo) en hij wil je medicijnen voorschrijven, dan moet hij wel weten dat je zwanger bent (en als het vrij acuut is, denk je op dat moment er misschien niet aan om te vertellen dat je zwanger bent).
Om diezelfde reden zou je ook even je apotheek kunnen bellen, zodat ook zij een aantekening in je dossier maken.
Ik was dat vergeten en gebruikte volgens het dossier nog steeds anticonceptie. Toen ik kwam voor een antibioticakuur wilde de apotheekass. me uit gaan leggen dat de werking van de pil wel verminderde door de kuur...
 
Ik heb mijn HA/assistente gebeld met de mededeling dat ik weer zwanger was na een MK. Wel met de vraag als hij mij wilde zien dat ik dit wel zou horen. (heb niks gehoord) Dit laatste had ik ook niet verwacht omdat hij mij de vorige keer ook alleen maar doorverwees naar de VK. Dus gewoon even bellen is genoeg.
 
hoi, gewoon even bellen naar huisarts en apotheek is genooeg, maar wel verstandig dan kunnen zij er rekening mee houden als er eens iets is of als je bijv medicijnen slikt, de tandarts zou ik t ook laten weten (ivm rontgenfoto's bijv), maar dat kan als je er echt op controle komt!
gr fie
 
Terug
Bovenaan