Innesteling lukt niet

Hoi! Wij zijn een stel met een kinderwens waarvan de afgelopen 4 jaar in het ziekenhuis. Man heeft slechte zaad kwaliteit dus wij zijn aangewezen op ICSI.

Inmiddels 10 terugplaatsingen gehad, 8 uit eerste punctie, 2 uit tweede punctie. We hebben nog 3 cryo’s over. Na TP4 en TP7 spraken we op ons verzoek met de arts. Wat gaat er fout? Zijn er dingen die wij anders moeten doen? Nee was het antwoord: gewoon stug door blijven gaan was het advies.

Na TP9 zijn wij voor een second opinion naar het Nij Barrahus gegaan. Daar kwam extreem hoge bloeddruk uit, PCOS en aanwezigheid van iets teveel NK killer cells. Aan de bloeddruk (medicatie) en killer cells (antibiotica) is gewerkt. Wat ons echter raakte was dat de arts ons letterlijk vroeg: “jullie hebben na 9 terugplaatsingen nog nooit 1 positieve zwangerschapstest gehad?” Dat vond zij niet gebruikelijk. Dat een zwangerschap 9x niet doorzet kan, maar bij 9 TP’s verwachtte zij op zijn minst wel 1 of 2 positieve zwangerschaps testen.

Even ter idee:
  • ik neem dagelijks vitakruid, b12 en vis olie van ecologic
  • Ik krijg en doe fertiliteit massages
  • Ik heb een gezond BMI
  • Rook niet, drink amper (3 eh pw is veel), eet gezond
Soms denk ik dat de embryo’s niet sterk genoeg zijn door de zaadkwaliteit van mijn man. Maar in het ziekenhuis beoordelen ze bij de TP de embryo’s altijd als “goed(6x)”, “mooi (2x)” of “redelijk (2x). Zegt dat wel wat of kan het alsnog aan het zaad liggen?

Heeft iemand misschien iets gelijks meegemaakt en een magische tip waardoor de embryotjes beter innestelen? Iets qua voeding of medicatie of therapie wat zou helpen? Of een plek waar ze daar meer kunnen induiken?

Groeten P&D

Hey,

Ons met verhaal komt redelijk overeen met die van jullie. Alleen bij ons is er nooit iets gevonden waar het aan zou kunnen liggen dat het niet lukte. Wij zijn nu bijna 5 jaar bezig geweest zonder een positieve test te hebben. Hebben 6x iui gehad en tijdens IVF 1 6 terugplaatsingen zonder resultaat. Hierna wel een leefstijlverandering gedaan en een EMB bloedtest gedaan met daaruit volgend supplementen genomen. Dit via Ingrid Wassenaar, ook wel te vinden via instagram. Of dit nou zeker weten heeft geholpen geen idee, ik denk zelf van wel. Maar na deze periode gestart met IVF 2 en nu bij de verse terugplaatsing zwanger geworden.
Hopelijk hebben jullie ook snel goed nieuws!

Ik heb zelf niet zoiets meegemaakt. Zelf wel 3 ICSI rondes ondergaan. 2x in het Westen van het land en 1x bij Nij barrahus. Nu overigens bijna 34 weken zwanger. Ik heb wel 1 zwangerschap gehad van onze eerste ICSI ronde, maar deze met 18 weken moeten afbreken omdat ons kindje niet levensvatbaar was. Daartussen nog een paar keer een vage zwangerschapstest gehad die opliep maar vervolgens weer afliep. Ik heb wel veel onderzoek gedaan naar wat kan helpen. Zo kwam ik uiteindelijk op een wetenschappelijke studie dat avocado's eten rondom een terugplaatsing mogelijk zou kunnen helpen bij een goede innesteling. Ik dacht baat het niet schaad het niet. Het heeft met name te maken met onverzadigde vetten volgens mij, maar je zou het kunnen proberen bij een volgende tp. Slik je ook wel al foliumzuur? Ik heb zelf de multi dag (en nacht) mama van vitakruid. Hier zit al actief foliumzuur (folaat) in, niet elk lichaam kan foliumzuur namelijk goed omzetten.
Ik heb zelf ook veel dingen geprobeerd in de 4 jaar dat we bezig zijn geweest.
acupunctuur, fertiliteitsmassage, speciale diëten, noem het maar op. Met deze zwangerschap heb ik voor het eerst ook voerreflex geprobeerd. Geen idee of het uiteindelijk heeft geholpen, maar ik vond dit zo heerlijk fijn en ontspannend. Persoonlijk geloof ik daar ook net ietsje meer in dan de fertiliteitsmassage en vind ik het fijner als acupunctuur omdat er tijdens het traject al genoeg naalden bij komen kijken haha. Het is eigenlijk een beetje een combinatie van die 2 dingen voor mijn gevoel. Qua voeding zoals ik aangaf gewoon net even ietsje meer aandacht in de gezondere varianten en dus ook lekkere salades met avocado, smoothies, havermout. Oja juist veel verwarmende voedingsmiddelen voor een warme baarmoeder :) en lekker dikke warme sokken aan.
Geen idee of hier een magische tip bij zit. Hopelijk kunnen ze je sowieso bij Nij Barrahus ook wat extra ondersteuning geven. Krijg je ook opnieuw een receptivity test om te kijken of de waardes in de baarmoeder beter zijn voor het ontvangen van een embryo? Ik wens je in ieder geval heel erg veel succes.

Terug
Bovenaan