Innesteling of menstruatie

Hoi allen,

Recent om medische redenen zelf ervoor gekozen mijn spiraal te laten verwijderen. Wat een hell was dat trouwens.. Eenmaal eruit gelijk ontzettend blij met de beslissing. Voelde mij stukken beter!

Nu per ongeluk na de eerste menstruatie en net tijdens mijn eisprong onbeschermde seks met mijn partner gehad. De ovulatietest wees uit dat ik echt in mijn vruchtbare dagen zat. Ik dacht, nee joh zo snel raak je niet zwanger na het eruit halen..

Nou bizar genoeg na 10 a 11 dagen een bloeding, geen menstruatie, wel roodachtig en soms wat bruinig bloed. Heel lichtjes zo nu en dan 2 a 3 dagen wat minimaal bloedverlies en wat krampjes. De hele week kotsmisselijk en enorm opgeblazen.

Overal lees ik dat een menstruatie altijd 14 dagen na de eisprong is.. Dus grote twijfel, is dit een innesteling of menstruatie? Inmiddels getest, zou gister ongesteld moeten, niet dus.. Vandaag ook niet. 2 zwangerschapstesten negatief. Blijf kotsmisselijk tot maagzuur wat omhoog komt aan toe..

Wat denken jullie? As. woensdag is het een week na de bloeding, op enkele sites lees ik dat je soms dan pas begint met hcg aanmaken en je kan testen.. Of heb ik een extreem vroege menstruatie gehad die totaal anders is dan ik gewend ben? Of ben ik zwanger maar maak ik langzamer hcg aan?

Oh als extra info, vorige maand had ik m'n eisprong en precies 14 dagen later mijn menstruatie..

Benieuwd naar jullie reacties
 
Je zou juist verwachten dat je misselijk wordt door de stijging van HCG, maar de test is negatief. Misschien langs de huisarts voor een bloedtest mocht je menstruatie uitblijven.
 
Was het een hormoon spiraal of koper?
Je menstruatie kan prima lichter uitvallen, ook omdat je recent je spiraal hebt laten verwijderen. Tijd tussen eisprong en menstruatie hoeft ook niet elke maand even lang te duren.
Hcg aanmaak begint na de innesteling. Dat is ergens tussen de 5-12 dagen na de ovulatie en is een proces van een paar dagen. Als je zo’n 16 dagen na je ovulatie nog niet positief hebt getest, en je hebt een (het zij lichte) menstruatie gehad denk ik echt dat je niet zwanger bent. Misselijkheid komt doorgaans tijdens een zwangerschap door het hcg en dat zou dus detecteerbaar zijn op een test.
Ik gok dat de misselijkheid ergens anders van komt. Stress. Virus. Lijf wennen aan geen hormonen meer. Zeg t maar
 
De luteale fase kan gerust korter zijn dan 14 dagen dus dat is niet vreemd. Als je nu negatief test, acht ik de kans klein dat je zwanger bent. Nabloeding zou nog kunnen komen van het verwijderen van de spiraal. Misselijkheid is ook geen exclusieve zwangerschapskwaal. Naar de dokter voor een bloedtest vind ik wat voorbarig. Het is afwachten.

Tenslotte: van klussen raak je niet zwanger. Alleen je huis knapt ervan op
 
Je zit op een forum over zwangerschappen. Als je daar al geen woord als seks, vrijen of gemeenschap kunt gebruiken
 
"Klussen" wordt al heel lang op dit forum gebruikt om geslachtsgemeenschap netjes te omschrijven. Voor de wat fijn gevoeligere onder ons.
Sorry maar ik vind het wat onzinnig om op een anoniem forum waar iedereen haar ziel en zaligheid bloot legt, een misplaatst woord te gebruiken voor gemeenschap. Gemeenschap is toch prima, seks ook trouwens Niets mis mee.
 
Terug
Bovenaan