Innesteling?

<p>Hallo,</p><p>Wij zijn bezig sinds juli om zwanger te geraken. Normaal heb ik een cyclus van 25 dagen. </p><p>Volgens de ovulatietesten was ik 13 en 14 oktober vruchtbaar. Nu kreeg ik zondagochtend (dag 24) plots een bloeding. Een dag te vroeg dus. De bloeding was minder dan anders, nu dag 3 is mijn menstruatie bijna helemaal gedaan.. </p><p>Nog nooit gehad! Eerst leek het op een normale doorbraak menstruatie, maar vandaag was het enkel licht roze bloed tot bijna niks. Normaal duurt mijn menstruatie zeker 5 dagen.  </p><p>Zou het toch een innesteling zijn? Wanneer zou ik eens testen? </p>

Bij mij was dit inderdaad de innesteling. Ik was er vanuit gegaan dat ik gewoon ongesteld was geworden. Baalde enorm omdat ik me wel al ‘anders’ voelde. Kan het niet beschrijven wat ik dan voelde. Toen mijn borsten gevoelig en opgezet waren in de weken erna, begon ik te twijfelen. Tegen mijn volgende menstruatie aan kreeg ik blaasontsteking, maar omdat ik het sterke vermoedde had, hebben ze een test gedaan. Deze bleek negatief maar ik was toen ook nog niet overtijd. Een paar dagen later (was een dag over tijd) heb ik een test (clear blue) gedaan en deze was positief. Ondertussen best wel ziek van de blaasontsteking omdat ik de antibiotica niet gepakt had, ben ik ‘gewapend’ met twee positieve testen een andere antibiotica gaan halen bij de huisarts. Achteraf gezien was dit niet nodig geweest volgens de verloskundige. 

Ik heb inderdaad gewacht, maar meer ook omdat ik er vanuit gegaan was dat ik niet zwanger was. Daarnaast was het voor ons de eerste keer raak, dus wist niet beter dan dat ik pas kon testen als ik overtijd was. Toen ik lichamelijk dingetjes begon te merken vond ik het wel heel spannend, maar wilde ook niet teleurgesteld worden met een negatieve test omdat ik mogelijk te vroeg aan het testen was. 22 en 23 april 2019 had ik de innesteling en 19 mei had ik een positieve test. De test bij de huisarts op 16 mei was toen nog negatief.

Terug
Bovenaan