Innesteling?

Goedemorgen,

Mijn man en ik proberen al 5 maanden zwanger te raken. Helaas is dit nog niet gelukt. Deze maand heb ik volgens mij een innestelingsbloeding gehad maar helaas weer niet zwanger. Wat zou zo'n tussen tijdse bloeding kunnen zijn? Het was licht bloed verlies met helder rood bloed. Het waren 2 dagen en voornamelijk in de ochtend. Beetje bloedverlies en lichte rode vegen op wc papier. De bloeding was precies op het moment dat de innesteling zou kunnen plaats vinden. Ik snap gewoon niet wat mijn lichaam allemaal aan het doen is.
 
Dat wachten is echt vervelend he! Liefst was je gisteren al zwanger dat idee...
Waarom denk je dat het geen innestelingsbloeding is geweest? Het gaat namelijk ook gewoon vaak mis juist tijdens het innestelen. Dan ben je helaas alsnog niet zwanger... 
Ik lees je teleurstelling over dat het nog niet is gelukt, wel wil ik benadrukken dat voor veel stellen het ook niet lukt binnen 5 maanden. Op zich hoeft je lijf dus helemaal niet gek bezig te zijn he, het heeft even de tijd nodig. Is er een andere reden wat je onzeker maakt?
 
Tussentijds bloeden kan meerdere oorzaken hebben: inderdaad de innesteling (bloedverlies niet betekent dat het een succesvolle innesteling wordt) ; een ovulatiebloeding of nog heel wat anders. Als je elke cyclus tussendoor bloedverlies hebt, moet je even naar de huisarts. 
Verder, frustrerend he? De tijd kan zo lang aanvoelen terwijl 5 maanden echt nog niet zo lang is. Ik weet dat het super lastig is, maar kijk of er dingen zijn die je kan inzetten om er wat minder mee bezig te zijn. (Op vakantie gaan? Kerst is een goede afleiding... Ect)
 
Bedankt voor jullie reacties. 
De teleurstelling is inderdaad erg groot elke keer. Mijn lichaam maakt me onzeker omdat het allerlei dingen doet wat ik niet snap. Ik ben elke keer teleurgesteld in mezelf en dan denk ik snel dat mijn lichaam dit niet kan. Dat er iets mis is met mij. Het is de onzekerheid waar ik graag een einde aan maak. 
Ik heb altijd al veel klachten ervaart tijdens mijn menstruatie en ovulatie. Ik heb enorm veel last van migraine, spierspanning en, stemmingswisselingen en heel erg vermoeid. Nadat ik mijn koper spiraal eruit heb laten halen, zijn deze klachten nog erger geworden en komt er soms ook misselijkheid bij kijken. Ik ben hierdoor ook minder gaan werken. 
De laatste 2 tot 3 maanden heb ik wel elke maand een bloeding rond mijn innesteling periode. Elke keer denk ik dan ook dat het gelukt is. Maar elke keer toch even de teleurstelling. Ik zal moeten afwachten en geduld moeten hebben. Bedankt voor jullie berichten in ieder geval! 
 
Terug
Bovenaan