innestelingsbloeding of eerder ongesteld?

Hallo allemaal, ik ben nieuw op dit forum; goede tips en leuke informatie! Wij zijn ook bezig (nog niet zó lang)zwanger te raken. Nu mijn vraag: ik had pas 20 juni ongesteld moeten worden, maar ik had al 16 juni t/m 18 juni last van kramp/pijn in de onderbuik en wat bloedverlies (vooral bij 'krachtsinspanningen'); dit leek op ongesteld zijn. Dat zou echter te vroeg (en te kort) zijn voor ongesteld? Was het misschien een innestelingsbloeding?Ik ben nu niet (meer?) ongesteld geworden en ben met vlagen misselijk, heb soms een licht duizelig gevoel, en heb zo'n knagend gevoel met vlagen in mijn onderbuik. De test van vanochtend was echter negatief. Wat denk jij?
Alvast dank voor je/jullie reactie(s)!
Groetjes, Anoniem xs
 
Tja, het kan natuurlijk je ongesteldheid zijn, maar het kan ook een innestelingsbloeding zijn. Hoewel dat laatste meestal een dag of 5 na je eisprong is en meestal ook maar een heel klein beetje bloedverlies. Heb je een regelmatige cyclus? En heb je voorheen de pil geslikt? Zo ja, wanneer ben je gestopt? Het kan namelijk een tijd duren voordat je cyclus dan weer regelmatig is.
Als ik jou was zou ik over een week nog een testje doen, dan weet je het zeker. Succes!
 
Hoi Marielle, bedankt voor je berichtje. Normaalgesproken heb ik een heel regelmatige cyclus, dus de geschatte eisprong was rond 4-6 juni. Op 10 juni had ik heeeeel licht bloedverlies. Maarja, op 16 juni was het meer dan wat bloedverlies, denk ik nu (terwijl ik pas 20-21 juni ongesteld had moeten worden).... Ik ben overigens al lang gestopt met de pil, maar onlangs pas actief bezig met zwanger raken. Nogmaals, bedankt voor je reactie/tip...
 
Lieve anoniem,
dit is de eerste keer dat ik op dit forum reageer, maar wat jij schrijft is voor mij op dit moment zo herkenbaar. Ik had ongeveer twee weken geleden (op dag 18 van mijn cyclus) ook wat licht (rozig) bloedverlies (paar druppeltjes) en een dag later licht roze afscheiding. Ik heb op internet zitten zoeken en natuurlijk op dit forum en dacht dus dat het misschien wel een innestelingsbloeding kon zijn. Maar een week later werd ik 5 dagen voor mijn NOD toch ongesteld eerst twee dagen heel heftig toen 2 dagen nauwelijks en vervolgens weer, maar toen echt donkerbruin slijm (met buikkrampen erbij). Mijn ongesteldheid duurt nu al 8 dagen (normaal 5-6). Dus deze keer is het allemaal heel erg anders als eerder. Ben vorig jaar augustus gestopt met de pil, vanaf dat moment is mijn cyclus eigenlijk heel erg regelmatig geweest. Maar deze maand is het allemaal anders (tussentijds bloedverlies, kortere cyclus, langer ongesteld), maar het lijkt wel heel erg op wat jij ook hebt! Ik vraag me nu eigenlijk af of het ook zo kan zijn dat ik (en jij dus misschien ook) eerst deze maanden nodig hebben gehad om (pil)hormoon vrij te worden en dat deze paar dagen licht bloedverlies misschien de eisprong is geweest die pas vanaf nu echt op gang is gekomen, ondanks het elke maand weer ongesteld worden en dat we dus vanaf nu eigenlijk pas echt vruchtbaar zijn?
Zijn er anderen dit deed ook hebben of hebben gehad of hier wat over weten?
groetjes,
Miek
 
Terug
Bovenaan