Innestelingsbloeding of menstruatie?

<p>beste mama’s en mama’s to be,</p><p> </p><p>waarschijnlijk is deze vraag al vaker aan dit forum voorbij gekomen en ik weet dat ik gewoon moet afwachten maar wellicht heeft iemand ervaring.</p><p>Ik heb in juli een miskraam gehad. De zwangerschap was een complete verrassing we hebben al een heerlijk zoontje van 1,5 en wiste dat we een groter gezin wilde dus het was een onwijs leuke verrassing. Helaas stopte het hartje met kloppen met 9 weken en is het uiteindelijk weg gehaald dmv een curatage omdat de medicatie zijn werk niet goed had gedaan. Ontzettend verdrietig maar ik was ook blij toen het achter de rug was(ik heb veel pijn gehad). Door het verdriet realiseerde we ons dat we graag voor een tweede kindje wilde gaan proberen</p><p>nu ben ik in middels 1x ongesteld geweest met een cyclus van 30 dagen. Was een menstruatie zoals ik hem altijd heb gehad. ik Vloei ongeveer 7 dagen alles bij elkaar waarvan 3 tot 4 dagen wat heviger en met stolsels. </p><p>Alleen deze maand is anders. Het begon afgelopen vrijdag. Ik kreeg in de ochtend buikkrampen en dacht dat mijn menstruatie eraan kwam. De krampen duurde alles bij elkaar zo’n half uurtje. Maar verder bleef het daarbij die dag. Zaterdag ochtend verloor ik ligt wat bloed en dat is in de loop van die nacht wat meer geworden zondag heb ik gevloeid maar niet zoveel als ik gewend ben. Daarnaast zitten er amper stolsels bij ( een paar kleintjes hier en daar) vandaag ben ik in de ochtend nog gevloeid maar nu is het al een stuk minder en is het gemend met slijm. Ik heb daarnaast de rest van de afgelopen twee dagen weinig krampen gehad.</p><p>verder heb ik de afgelopen twee dagen al wel 4  keer zitten huilen om niks.</p><p>ik ben ontzettend moe</p><p>mijn borsten doen soms pijn</p><p>en ik en veel last van maagzuur.</p><p>heeft iemand ervaring met een innestelings bloeding? En wanneer zou ik het beste een test kunnen doen om te kijken of het om een innesteling gaat of menstruatie?</p><p>een heel verhaal! Alvast bedankt voor jullie reactie.</p><p>liefs,</p><p>Juul</p><p> </p><p> </p>

Hai Juul,
Als ik het goed lees heb je dus in augustus die heftigere menstruatie gehad (wat vaak is na een miskraam, de eerste cyclus) en is het deze maand anders?
Wanneer was de eerste dag van je laatste ongesteldheid en wanneer heb je ongeveer je eisprong gehad? Heb je ovulatie testen gebruikt? Dan zou je al iets helderder kunnen krijgen of het om een innestelingsbloeding kan gaan.
Ik heb een paar keer een innestelingsbloeding gehad en deze kwam vaak een dag of 2/3 voor de dag dat ik weer ongesteld moest worden. De ene keer was het alleen een gek bruin sliertje en dat was het. Een andere keer was het een paar dagen wat spotting. Weer een andere keer was het vrij helder rood bloed. Alleen bij afvegen overigens en veeeeeeel minder dan een menstruatie.
Ik heb er na een miskraam ook een aantal cyclussen bij gehad die echt even van slag waren. Twee cyclussen na een miskraam. Gek bloedverlies op hele rare momenten, terwijl mijn cyclus normaal heel regelmatig is. Mijn lichaam had toen wat langer de tijd nodig om te herstellen blijkbaar. Dat kan dus ook gebeuren. 

Oja.. en een testje doen op de dag dat je je menstruatie verwacht is het handigste. Je cyclus is dus normaal 30 dagen dus tel die 30 dagen op vanaf de eerste dag van je laatste menstruatie. Mits je cyclus inderdaad normaal verloopt en niet nog even in de war is na je miskraam. Maar dat kan je niet met zekerheid weten ben ik bang, dus ik zou er op die dag gewoon een testje tegenaan gooien als je menstruatie niet echt doorgebroken is.

Hai. 

Ik heb bij mijn tweede zwangerschap.ook innestellingsbloed gehad. Was ook slijmerig en leek echt op menstruatie. Ik dacht ook serieus dat het mijn menstruatie was omdat ik toen pas was gestopt met mijn anticonceptie. 

Ik had na de miskraam een eerste cyclus van 29 dagen (voorheen 28). Maar 2 dagen heel licht ongesteld. Mijn tweede cyclus was 38 dagen. Dit heb ik echt nog nooit gehad. Gyn zei toen dat het na miskraam tot 6 mnd wel kan duren voor je cyclus weer stabiel is. De derde maand was ik weer zwanger. 

Hallo allemaal,
bedankt voor jullie reacties. Even een up date. Maandag heb ik bijna niet meer gevloeid. Gisteren op het werk is er nog wat gekomen met twee stolsels ter grote van een euro muntje. Vandaag heb ik een test gedaan. Van de kruitvat 2 voor €5. En deze was positief! Ik kon het niet geloven dus ik heb er later toen mijn urine een tijd in mijn blaas had gezeten nogmaals een test gedaan en die was weer positief. Voor afgelopen vrijdag teste ik met deze test nog negatief.
Mijn zwangerschapssymptomen nemen wel sterk toe. 

Is er iemand die een innestelingsbloeding heeft gehad en stolsels is verloren?
Aan het einde van de week doe ik weer een test.

groetjes

Terug
Bovenaan