Innestelingsbloeding of niet?

Hoi meiden, ik was even nieuwsgierig naar jullie ervaringen bij het proberen zwanger te worden. Wij zitten nu in de 5de ronde en ik had op 30 oktober een positieve ovulatietest. Die dag ook seks gehad en zit nu dus op het „wachtbankje“. Vannacht al gedroomt dat ik zwanger was (wat een mindfuck), maar daardoor kon ik het niet laten om vanochtend al een test te doen. Ik zit nog maar op 10dpo en hoopte op een licht tuurstreepje, maar er was helaas alleen een wit vakje te zien. Behoorlijk teleurgesteld naar werk gegaan, maar toen ik naar het toilet ging had ik wat rood/roze bloed op het wc papier bij het afvegen. Daarna verdween het en later in de middag gebeurde het opnieuw. Ik moest meteen aan een innestelingsbloeding denken, waardoor de hoop weer terug is. Maar nu vroeg ik mij af: gebeurt wat bloedverlies wel vaker tussen de menstruaties door (ik heb het zelf vrijwel nooit) of is het bijna zeker een innesteling geweest? Pff, wat duurt het wachten in onzekerheid altijd lang.
 
Hallo carietje,
 
Een innestelingsbloeding gebeurt maar bij 20 a 30 % van de vrouwen. Ik verlies meestal bloed dik een week na mn eisprong. Echter deze cyclus voelt het bij mij anders. Ik had afgelopen dinsdag rood/roze slijm op mn wc papier en sindsdien heel lichtelijk dat ik bij het afvegen wat lichtroze op mn wc papier zie. Ik zit nu op 9 dpo. Normaal heb ik echt al helderrood bloedverlies maar dat blijft nu uit. Heb sinds vanavond wel last van rugpijn. Maar heb ook al sinds afgelopen dinsdag wat druk onderin mn buik (zeurend gevoel). Hetzelfde gevoel een beetje als mn eisprong nadert. Pffff het is zo'n mindfuck. En idd de dagen kruipen maar voorbij zucht. Wil je vroeg testen of pas na je nod?
 
Hoi Zeeuwsmeisje,
Ja zo vervelend dat alle klachten ook gewoon het komen van de menstruatie kunnen betekenen. Op zich een goed teken dat het nu anders bij je voelt dan normaal? Maar blijft spannend! Zijn jullie al veel rondes aan het proberen zwanger te worden?
Ik heb vanochtend al een keer getest, maar dat was natuurlijk veels te vroeg. Test was negatief, helaas. Ik wacht nu denk ik toch maar tot nod op tot de menstruatie komt...
 
Hallo Carrietje,
Het onderbewustzijn verteld je dat je te vroeg test en toch doen we het dan toch, gek he. Nu idd maar wachten tot je nod of tot je menstruatie arriveert.
We zijn nu een jaar bezig maar door mn pcos heb ik een onregelmatige cyclus. Afgelopen juni begonnen met medicatie ovulatie inductie, zodat ik elke maand een eisprong heb. We zitten nu in ronde 5 met de medicatie. We gaan het zien de komende dagen maar net met ontlasting alweer iets meer spotting gehad dus misschien breekt mn menstruatie ook gewoon door dit weekend. Afwachten dus. 
 
@Zeeuwsmeisje, ja, het onderbewustzijn is wel echt aan het spelen met ons soms :( bij mij is de menstruatie helaas toch vroeg doorgebroken. Ik kan er niet meer omheen.  Had het niet verwacht, omdat ik na het stoppen met de pil telkens een hele lange cyclus had (rond de 39 dagen) en nu opeens 31 dagen. 


Hopelijk heb jij meer geluk dit weekend!
 
@Carrietje ah balen dat je menstruatie is doorgekomen. Andere kant ook wel fijn dat je cyclus 31 dagen is. Ze zeggen dat een gezonde cyclus tussen de 28 en 35 dagen is dus dan is 31 dagen wel weer positief. Ik heb vandaag geen bloed meer gezien en heb ook geen rugpijn meer. Voel nog wel steeds druk onder in mn buik. Ik ga tot vrijdag wachten met testen. Moet ongeveer dinsdag ongesteld worden. Ik hoop dat ik zolang kan wachten. Maar genoeg afleiding dit weekend. Ik heb geen last van andere symptomen. Geen pijnlijke borsten ofzo. 
 
Terug
Bovenaan