innestelingsbloeding.

Hoi Meiden

Even een vraagje voor de gelukkige zwangeren. Wij zijn een paar maandjes bezig voor een 2e kindje en aangezien ik een heel onregelmatige cyclus heb verloopt dat niet heel soepel. Nu heb ik sinds een dag of 2 (vanaf woensdag) een heel klein beetje bloedverlies. Normaal als ik ongi ben lig ik een dag voor pampus op de bank met een bak pijnstillers naast me en kan ik om de 2 uur naar de wc gaan... Nu dus niet. Ik heb geen pijn, ben niet slap, alleen een klein beetje bloed.

Dit zou misschien een innestelingsbloeding kunnen zijn??
Mijn vraag is dus. Hebben jullie dat ook gehad, en zo ja: Hoelang, hoeveel en wat voor kleur.

Graag jullie reactie!

Caroline

 
Hoi Hoi,

Bij een innestelingsbloeding moet je goed op de volgende  3 dingen letten.

1 heb je pijn   krampen ed.
2 wat voor bloed is het   oude smerig bloed of juist helder rood bloed.
3 verlies je stolsels

krijg je pijn zoals menstruatiekrampen kan het zijn dat je lichaam alles aan het afstoten is. In de loop van de dag kun je dan stolsels gaan verliezen. Hiervooor moet je gelijk bellen.

is het oud smerig bloed     dan kan het  zijn dat je baarmoeder opruiming  aan het houden is   de zogenaamde innestelingsbloeding. Maar houd hier wel in de gaten dat je geen grote stolsels gaat verliezen, want dan moet je gelijk bellen.

is het helder rood bloed dan kan het zijn dat er een adertje gesprongen is. dit kan in de vagina zelf zijn. door bijvoorbeeld te hard  persen bij het poepen. Als dit  bloedverlies  erger wordt moet je gelijk bellen want dan gaat het adertje niet vanzelf dicht.   Het kan ook nog zijn dat de placenta voor de uitgang is gaan liggen. Dus als je het niet vertrouwd dan moet je even bellen.

Ik hoop dat je hier wat aan hebt.

Ik heb zelf met 9 weken een innestelingsbloeding gehad   en toen ben ik gelijk doorverwezen naar het ziekenhuis omdat het helder bloed was. Ik heb een positieve echo gehad     want ik ben inmiddels bevallen van een gezonde  zoon   genaamd cornelis-jan.

groetjes aafje   (novemberforum 2005)
 
Hoi Carlone,

Ik herken de klachten die je beschrijft. Ik had een paar weken na mijn laatste menstruatie  heel licht bloedverlies. Ik dacht dat dit wel weer een nieuwe menstruatie was omdat ik niet lang gelden met de pil gestopt was en ik altijd wel een vreemde cyclus heb gehad. Toen ik een paar dagen later toch wat vage klachten kreeg (misselijkheid) heb ik toch maar een test gedaan. Deze was positief. Dus wie weet.

Succes.

Meta 13 wkn
 
Hoi

Bedankt voor jullie reacties.

Meta: nog even een vraagje voor jou. Was het bij jou ook helder rood? Ik hoor vaker dat dat niet goed is namelijk.

Over 2 weken ga ik naar de gyn. Dan zal ik horen of het wel of niet raak is. Voorlopig ga ik maar uit van een gewone (abnormale) mestruatie. Kan het nooit tegevallen. Maar het blijft spannend.

Caroline
 
hoi hoi, ik heb ook een innestelingsbloeding gehad, toen ik 4 wk was ik schok me kapot want dit was echt helder rood had zelfs nog bloedstolsels dacht dus helemaal dat het over was, en heb toen een echo gehad met 5 wk was er niks aan de hand dus een innestelingsbloeding kan ook best helder rood zijn

sucses groetjes chantal
 
Hoi Caroline,

Ik had    voornamelijk helderrood bloedverlies. Als er stolsels bij zitten moet je volgens de verloskundige pas echt zorgen maken.  Op de echo was geen verklaring voor bloedverlies.  Maar toch maak je je hierover zorgen.

Gr. Meta
 
Hoi

Nou er zijn dus een boel verschillende meningen over..... Gelukkig maar, hoef ik me geen zorgen te maken. Het heeft bij mij ook echt wel een week geduurd, net als mijn ongi normaal duurt. Nu maar afwachten tot volgende week donderdag, dan ga ik naar de gyn. Kan die kijken of ik zwanger ben en anders me helpen om het te worden!

Groetjes
Caroline
 
Terug
Bovenaan