inscheuren

Hallo,

Heeft een van jullie ook ervaring met inscheuren tijdens de bevalling? hoelang het herstel precies duurt en ook hoe het met sex zit na die tijd?
Zelf ben ik 3 weken geleden bevallen en ingescheurd. Af en toe is toch nog wel pijnlijk vooral als ik lang op een harde stoel zit.

Mickey15

Hoi,
Ik ben ook ingescheurd tijdens de bevalling. Je houdt er een paar weken last van, maar afhankelijk van hoe het is gehecht heb je er ook last van tijdens sex. Ik moest 3 weken na de bevalling echt nog niet aan sex denken. Ik zou er door de hechtingen zeker 8 weken mee wachten.

hoi ik had drie kleine scheurtjes en zijn gehecht maar heb er totaal geen last van gehad na 4 weken kon sex weer alleen hadden we daar noig geen zin in   groet debbie

Hoi,

Ik ben bij mijn vorige bevalling behoorlijk ingescheurd, tot aan achter aan toe, gelukkig niet door mijn spierlaag. Ik herstelde enorm snel, juist veel op harde stoelen zitten! Ik kon met 6 weken weer fietsen en vrijen ging toen ook wel weer. Wel voorzichtig in het begin want het was nog wel wat gevoelig, maar dat verdween met de tijd volledig! Het is helemaal goed gekomen.

Hoi,

Ik heb tijdens mijn bevalling een totaal ruptuur opgelopen. Maar ondanks dat herstelde ik vrij vlot. Wat heel belangrijk is, is om gewoon op harde stoelen te zitten er er ook recht op te gaan zitten. Is mij toen verteld en dat hielp wel heel goed.
Sex hadden wij weer na plusminus 3 maandjes. Ook meer omdat mijn man na de bevalling mijn ónderkant'had gezien toen het nog niet gehecht was, en dat heeft even tijd gekost om dat te verwerken. Maar dat gaat nu allemaal weer als vanouds!

Groetjes Rianne

Terug
Bovenaan