Inschrijven basisschool

A

Anoniem

Guest
Het is hier in de omgeving echt nodig om je kind nu al in te schrijven op de baisschool, als je tenminste niet op de wachtlijst wil komen! Eigenlijk belachelijk, Eva is 4 maanden, eer ze daar naar toe gaat is ze 4 jaar!
Maar goed, wat nodig is is nodig, dus vandaag naar de basisschool gegaan hier in de buurt, christelijke basisschool en haar daar ingeschreven. Rondleiding gehad en absoluut een positieve indruk gekregen en we gingen beide (mijn man was ook mee, die is vrij vandaag) met een goed gevoel over deze school weer naar huis.
We zullen maar denken, dan is dat ook tenminste geregeld, tja, blijft wel vreemd hoor.

Groetjes Alice

Hoi Alice,

Woon jij toevallig in de regio Amsterdam? WIj wonen in Haarlen en ik heb ook vernomen dat je al vroeg moet beginnen met inschrijven. Wij zijn er ook al over aan het nadenken. Had je zelf al een idee over het type basisschool? Ik vind het best moeilijk om een keuze te maken.

Groetjes,
Nathalie

Hoi Natalie,

Ik woon in de omgeving van Utrecht, we hadden inderdaad al nagedacht welke school we zouden willen. Het  is uiteindelijke de christelijke basisschool geworden, bijna bij ons om de hoek. En christelijk is een bewuste keuze, mijn man is dan niet gelovig, ik wel (overigens geen kerkganger) en beide vinden wij dat de christelijke scholing het beste past bij het soort onderwijs dat wij graag willen voor Eva. Dat bleek ook vandaag uit het gesprek en de rondleiding, dat voelde enorm goed aan voor ons. Ondanks dat we het beide belachelijk vinden dat je nu al je kind moet inschrijven, hebben we wel de school kunnen kiezen die we graag wilde. De andere school waar we ook belangstelling voor hadden was een school met een zogenaamd continurooster, waar ik zowel voordelen als nadelen van zie, maar toch gekozen voor de bovenstaande school, die geen continurooster heeft, maar wel een goede overblijfmogelijkheid, mochten we daar gebruik van willen maken.
En het feit dat het heerlijk dichtbij is, echt op loopafstand vind ik een prettige bijkomstigheid.

Groetjes Alice

Hoi Alice,

Goed dat je het zegt, daar was ik nog helemaal niet mee bezig. Voor ons is dat sowieso lastig want de kans is klein dat we hier over 4 jaar nog wonen, vanwege het werk van mijn man (hij is wetenschapper). Maar misschien is het toch wel slim om alvast in te schrijven, voor het geval dat. Weet je ook vanaf hoe oud je voor naschoolse opvang moet inschrijven?

Tjongejonge, het moet toch niet gekker worden! Nu al inschrijven voor een school!
Wij wonen gelukkig in een dorp en daar krijgen we als je kindje 3 jaar wordt een brief met de scholen uit de omgeving en daar kan je dan uit kiezen en meteen een inschrijfformulier voor de school van je keuze opsturen.

Terug
Bovenaan