Insemineren ???

A

Anoniem

Guest
Hoi meiden,

Ik denk dat de meeste van jullie mij niet kennen, maar wilde toch weer eens wat van mij laten horen.

Mijn man en ik waren 13 maanden "bezig" toen hij voor een half jaar weg moest voor zijn werk. Hij is namelijk militair. Hij is 26 april vertrokken en komt van 23 augustus tot 9 september op verlof en komt daarna begin november voorgoed thuis. Voordat hij wegging waren we dus (al) 13 maanden "bezig". We zijn al bij de gyn geweest en we hebben alle onderzoeken gehad. Daaruit bleek dat er geen enkele reden voor is dat wij niet op de "normale" manier zwanger kunnen worden. Maar ja, daar hebben we nu niets aan. Als hij op verlof komt, dan proberen we het gewoon weer. Anders gaan we nov/dec weer naar de gyn en die wil dan insemineren. Weet iemand daar iets meer over ??? Dat houdt toch niet in dat we voor IVF gaan ??? Hopelijk kan iemand mij iets meer vertellen. Tot die tijd blijf ik maar dingen lezen over zwanger worden.

Meiden, ik wens iedereen heel veel succes met zwanger worden !!!!

Dikke knuffel van Biaggi

Hoi hoi

ik ken je wel..wij waren tegelijk ongeveer op het forum...ik was eindelijk zwanger na een jaar,,en heb er helaas maar 1 dag van kunnen genieten,,want ik heb een miskraam gehad..vledeweek donderdag,,

volgens mij is inseminenren dat ze jou eitje met zijn zaadje bevruchten en terug plaatsten in je baarmoeder?maar weet het niet zeker..

wie weet is het helemaal niet nodig en lukt het jullie op de gewone manier,,ik weet wel precies hoe je je voelt,,,wachten wachten en nog is wachten...

ik ga heeeeeeeeeeeeeeeeeeeel hard voor je duimen..

xxxxxxxxx maantje

hallo,
ik ken je ook nog wel. ik ben ook al 13 maanden bezig en ook bij ons zijn alle onderzoeken goed. Volgens mij gaan ze echt niet zomaar insemineren. ik dacht dat ze eerst begonnen met iui. Dat is dat ze rond je ovluatie het zaad van je man bij jouw in de baarmoeder spuiten en dan laten ze het verder met rust zodat je toch nog op een redelijk normale manier zwanger raakt. De zaadjes moeten dan nog je eileider in zwemmen en zo vind toch de natuurlijke sortering plaats. Volgens mijn moet je minimaal drie   van deze behandelingen hebben gedaan voor dat  ze verder gaan. De kans van slagen is nu ± 50%. Daarna gaan ze verder kijken en uiteindelijk als niets meer wil gaan ze een eitjes en zaadjes samen voegen en later de gene die gedeeld zijn terug plaatsen waardoor je meer kans hebt op meerlingen.  Ikken ook een stel die al 12 iui ´s gehad hebben en nu pas in sept. aan de beurt zijn voor ivf.

suc6 en hopen dat het niet zo ver komt.

natasjha

Dank jullie wel meiden !!!
Hopelijk worden dan snel zwanger en
mocht dat niet lukken dan maar
insemineren. Bedankt voor jullie antwoorden
en hopelijk worden jullie ook snel zwanger.
Maantje, wat vreselijk die miskraam !!!
Heel veel succes met dit grote verlies !!!
Ik denk aan je !!!

Dikke knuffel van Biaggi

volgens mij is insemineren juist het inspuiten van sperma rond de
eisprong. En niet buiten het lichaam bevruchten van een eitje.
Insemineren wordt ook gebruikt bij vrouwen die van een donor zwanger
willen worden.

Hey Biaggi.

Hier Niempie je kent me vast nog wel denk ik.
Ben een tijdje weggeweest maar net begonnen met ronde 1.
Ik weet eigenlijk geen antwoord op je vraag maar wilde toch even op je reageren lang niets van je gelezen.

Heel veel succes met zwanger worden!!!en het lukt gewoon met vriends verlof

Veel liefs Niempie

Hallo!

Insemineren is het inbrengen van het zaad via een spuitje. Dit kan je ook gewoon zelf thuis doen (zelfinseminatie).
Wij zijn hier ook mee bezig. Er zijn allerlei oorzaken waardoor je dit moet doen. Omdat ze bij jou geen oorzaak zien waarom je niet zwanger zou kunnen raken denk ik niet dat ze al met IVF beginnen.
Het is niet de leukste manier van zwanger worden, maar het is voor het goede doel!
Succes!

Femke

Terug
Bovenaan