inslaap huiltje

Hallo,

Vraagje...hebben jullie kids een inslaaphuiltje? En zo ja, hoe lang laten jullie ze huilen?
Wij hebben onze drie weken oude zoontje laatst een keer laten huilen, met 7 minuten was hij ineens vertrokken. Maar dat waren wel 7 hele lange minuten! HIj ging namelijk helemaal overstuur en toen ineens hield het op.
Daarna heb ik het nog eens geprobeerd maar toen werkte het helemaal niet. Toen was hij na tien minuten janken zo overstuur dat ik hem er maar weer uit gehaald heb..

Hij begint namelijk bijna altijd te sputteren als hij naar bed moet. De ene keer wat meer dan de andere keer (zie ook topic "onrust krampen?")

Ik vroeg me af hoe jullie dat doen.

GRoetjes mama 3007

Hai!

Amy (morgen 13 weken oud) moet ook regelmatig zichzelf even in slaap huilen. Soms is dat even heel heftig ja. Als ze zo hysterisch huilt laat ik het ook niet langer dan 10 minuten duren. 's Avonds als ze haar huiluurtje heeft laat ik haar soms een uur huilen zolang het bij jengelen en mopperen bljft en ze niet hysterisch wordt (zo noem ik het altijd maar...). Ik lees vaak dat moeders hun kind niet willen laten huilen en het liefst zou ik  dat ook niet willen maar ze heeft  het echt nodig. Als ik naar haar toe ga om te troosten gaat ze soms alleen nog maar harder huilen  en moet ze opnieuw beginnen zodra ik haar weer neerleg. Vaak is het echter zo over. Ik zou zeggen, observeer je kleintje goed. Als hij na 10 minuten in slaap valt zal hij het gewoon even nodig hebben. Doe ook waar je je goed bij voelt. Als het naar jouw idee te lang duurt en het is geen inslaaphuiltje meer kun je lekker naar je kleintje toegaan en hem (eventueel in bed) troosten.
Succes!
Liefs, Marian

Hoi hoi,
Brenda (6 mnd) heeft het ook bijna altijd nodig in even te jammeren. Net zoals het bericht hiervoor ga ik er wel heen als ze histerisch is gaan huilen. dan probeer ik haar eerst te troosten door over haar buikje te aaien en haar speentje terug te geven. als ze daar harder door gaat huilen, haal ik haar even uit bed, loop 2 rondjes en dan kijken we even naar de glittertjes in hun nachtlampje. als ze dan weer rustig is, geef ik haar haar tulleldoekje en dan valt ze (vaak zonder nog een keer te huilen) met een paar minuutjes spelen in slaap. over dag doet ze het ook vaak.
Je moet inderdaad gewoon kijken of je kleintje het nodig heeft en waar je je goed bij voelt. Samantha (tweeling zusje) huilt niet voor het slapen. zij kraakt (zo noemen wij het) voor het slapen gaan. dit doet ze ook vaak overdag. voor haar een definitief teken dat ze wil gaan slapen.

Groetjes,
Petra

hoi!
Mijn dochtertje amy is 14 weken, en huilt ook als ik haar op bed leg. Ze huilt alleen in de middag, en rond 17:00 uur dat is haar huil uurtje.Maar wij vinden het meer jammeren en soms gaat het over in hysterisch huilen, dan laten we haar 15 minuten liggen en meestal is het dan over en slaapt ze. In het begin vond ik zielig en wilde haar het liefst eruit halen, maar het hoort er gewoon bij. Je moet gewoon op je eigen gevoel afgaan.
gr

Hoi,
Overdag valt ons mannetje zonder mopperen in slaap.
´s Avonds huilt hij iets van 5 min. voor hij in slaap valt. Raakt hij overstuur dan haal ik hem er uit.
Groetje junimama.

Bij ons is het heel verschillend. Maar soms laat ik haar juist liggen als ze overstuur huilt. Oeps wat klinkt dat erg.
Nee hoor, ze is een meisje wat zich heel makkelijk laat troosten. Als ik haar eruit haal en ze huilt in mijn armen hysterich verder, dan betekent dat in haar geval dat ze echt oververmoeid is. Hoe erg ook, dan leg ik haar terug en blijf angstvallig in de buurt. Vaak is ze dan binnen enkele (hele lange) minuten vertrokken.
Ze huilt zich verder af en toe in slaap, maar meestal is dat dan een klagend huiltje, dat kan ik wel wat langer volhouden hoor.
Mijn 1e huilde zich altijd in slaap. Later werd dat een soort inslaap kreunen, blijkbaar had die het nodig om een hoop kabaal te produceren.

Groetjes,
Nina

Terug
Bovenaan