Inslaap probleem

<p>Hoi allemaal, </p><p>Onze zoon van 3 maanden heeft sinds 1 week dat hij bij elke keer dat hij naar bedje gaat begint te huilen. Voorheen sliep hij heel snel in en was dit nooit een probleem. Van een op andere dag lukt het niet meer en begint hij te huilen zodra hij zijn bedje raakt. </p><p>Wie herkent dit?!</p><p>Ps. Hij wordt ingebakerd. </p>

Soms denk ik dat hij misschien te moe is. Omdat hij om 20u begint te huilen maar om 21u nog de fles krijgt.. Dat hij zo vermoeid is dat in slaap vallen niet lukt. 

Ja! Hier hetzelfde! Onze zoon is nu 3,5 maand en ook sinds een week, anderhalf, dat hij opeens begint te huilen voordat hij in slaap valt, alsof hij te moe is om rustig te gaan slapen. Soms zo overstuur dat hij dan de speen ook niet accepteert. Heb hem nu 3 keer savonds even aan de borst gedaan, echt alleen maar om te troosten, wat drinken deed hij niet, maar viel dan wel aan de borst in slaap. Wiegen, rondlopen, etc functioneerde alles niet. Vanavond ging het wonderbaarlijk weer goed en is hij zelf zonder problemen in slaap gevallen. 
Ik had mij ook al afgevraagd of het wellicht er mee te maken heeft dat hij dan de prikkels van de dag nog aan het verwerken is. Ik heb namelijk het idee dat hij iedere dag zich bewuster is van zijn omgeving en nieuwe dingen opneemt. Komt wel weer goed hoor, alles is een fase ;)
Onze zoon wordt niet ingebakerd, geen idee of dat echt een verschil maakt..

[quote quote=10224000]Ja! Hier hetzelfde! Onze zoon is nu 3,5 maand en ook sinds een week, anderhalf, dat hij opeens begint te huilen voordat hij in slaap valt, alsof hij te moe is om rustig te gaan slapen. Soms zo overstuur dat hij dan de speen ook niet accepteert. Heb hem nu 3 keer savonds even aan de borst gedaan, echt alleen maar om te troosten, wat drinken deed hij niet, maar viel dan wel aan de borst in slaap. Wiegen, rondlopen, etc functioneerde alles niet. Vanavond ging het wonderbaarlijk weer goed en is hij zelf zonder problemen in slaap gevallen. Ik had mij ook al afgevraagd of het wellicht er mee te maken heeft dat hij dan de prikkels van de dag nog aan het verwerken is. Ik heb namelijk het idee dat hij iedere dag zich bewuster is van zijn omgeving en nieuwe dingen opneemt. Komt wel weer goed hoor, alles is een fase Onze zoon wordt niet ingebakerd, geen idee of dat echt een verschil maakt..[/quote]
Apart dat dit bij jou ook is rond die leeftijd! Zelf dacht ik ook al aan overmoeidheid om te gaan slapen. 

En als je de fles iets eerder geeft? Vaak worden ze van het drinken / zuigen ook moe. Misschien valt hij daarna direct in slaap. 
Hier merkte ik dat hij na de laatste fles heel actief ineens weer was. Omdat hij over zijn vermoeidheid heen was. Nu geef ik de fles eerder en valt bijna direct daarna in slaap. 
Ik wil niet zeggen dat dit bij iedereen goed werkt, maar proberen kan altijd.

Terug
Bovenaan