[quote quote=10224000]Ja! Hier hetzelfde! Onze zoon is nu 3,5 maand en ook sinds een week, anderhalf, dat hij opeens begint te huilen voordat hij in slaap valt, alsof hij te moe is om rustig te gaan slapen. Soms zo overstuur dat hij dan de speen ook niet accepteert. Heb hem nu 3 keer savonds even aan de borst gedaan, echt alleen maar om te troosten, wat drinken deed hij niet, maar viel dan wel aan de borst in slaap. Wiegen, rondlopen, etc functioneerde alles niet. Vanavond ging het wonderbaarlijk weer goed en is hij zelf zonder problemen in slaap gevallen. Ik had mij ook al afgevraagd of het wellicht er mee te maken heeft dat hij dan de prikkels van de dag nog aan het verwerken is. Ik heb namelijk het idee dat hij iedere dag zich bewuster is van zijn omgeving en nieuwe dingen opneemt. Komt wel weer goed hoor, alles is een fase Onze zoon wordt niet ingebakerd, geen idee of dat echt een verschil maakt..[/quote]
Apart dat dit bij jou ook is rond die leeftijd! Zelf dacht ik ook al aan overmoeidheid om te gaan slapen.