<p>Mijn zoontje van net 11 maanden heeft al sinds hij 7 maanden is problemen met inslapen. </p><p>Toen het begon was het zo dat hij met de fles in slaapviel, dan kort sliep en daarna uren wakker. Niet meer in slaap te krijgen en helemaal overstuur echt hysteries krijsen. Ook was hij toen midden in de nacht vaak helemaal overstuur wakker. Wij dachten aan verlatingsangst. We zijn maanden lang op de kamer gebleven, wiegen troosten, totdat ik hem uiteindelijk in bed kon leggen. </p><p>Na 2 maanden avond na avond op de kamer wiegen ( 12 kilo) uren lang, was ik dat zat en heb ik hem mee naar ons bed genomen( op de hoop dat hij daar wel zou slapen) maar hij ging spelen, feesten, het verdriet was direct over. </p><p>Ondertussen is er veel veranderd, hij valt zelfstandig in slaap zonder fles, dit ging eigenlijk de eerste dag meteen prima, overdags en savonds. Dit leek even de oplossing te zijn, maar het probleem is nog steeds niet over. </p><p>8 van de 10 avonden gaat hij nu helemaal niet slapen. Zodra hij naar bed gaat direct al huilen. Hij wilt dan niet gewiegd worden, zet zich af, als we bij hem in de kamer blijven blijft hij huilen( en als we weglopen natuurlijk ook). Extra flesje helpt niet. Totdat we de kamer uit gaan naar ons bed en dan is alles weer goed. Dan gaat hij spelen en lollig doen. Als we hem bij ons neer leggen met de tv uit en doen alsof wij ook slapen, is het ook brullen.</p><p>Af en toe heeft hij nog dat hij wel gaat slapen maar na een cyclus ergens wakker van word en dan gebeurd er hetzelfde, niet meer willen slapen. Gelukkig ( even afkloppen) is hij nu in de nachten niet vaak meer overstuur wakker, af en toe de speen brengen maar dan slaapt hij vrijwel direct weer verder. </p><p>wat heel opvallend is is dat ik hem vrijwel altijd om 22:15 op bed kan leggen en dan gaat hij liggen en slaapt zelfstandig in alsof er niks aan de hand is. </p><p>Wij volgen het 2-3-4 ritme en proberen te letten op zijn slaapsignalen. Hij laat die niet echt zien, maar als ik denk dat hij eerder moe is, probeer ik hem eerder in bed te leggen. Hij slaapt overdags wisselend. Vaak sochtends 1.5 uur en smiddags 45/60min.</p><p>Af en toe, zo 1 of 2x in de week is er ineens niks aan de hand en leg ik hem in bed en slaapt zonder mokken de nacht door. Maar meer en deels dus niet. </p><p>Doordat hij pas om 22.15 gaat slapen is hij dus vaak 6uur achter elkaar wakker. Veel te lang maar ik heb echt al van alles geprobeerd en niks werkt. </p><p>Ik wil hem graag gewoon voor of om 20:00 in bed hebben. </p><p>Het is een heel lang verhaal geworden maar daardoor hoop ik dat iemand het herkend/ dit ook heeft gehad en tips heeft. </p><p>Gr </p>