Inslaap problemen baby 11 maanden.

<p>Mijn zoontje van net 11 maanden heeft al sinds hij 7 maanden is problemen met inslapen. </p><p>Toen het begon was het zo dat hij met de fles in slaapviel, dan kort sliep en daarna uren wakker. Niet meer in slaap te krijgen en helemaal overstuur echt hysteries krijsen. Ook was hij toen midden in de nacht vaak helemaal overstuur wakker. Wij dachten aan verlatingsangst. We zijn maanden lang op de kamer gebleven, wiegen troosten, totdat ik hem uiteindelijk in bed kon leggen. </p><p>Na 2 maanden avond na avond op de kamer wiegen ( 12 kilo) uren lang, was ik dat zat en heb ik hem mee naar ons bed genomen( op de hoop dat hij daar wel zou slapen) maar hij ging spelen, feesten, het verdriet was direct over. </p><p>Ondertussen is er veel veranderd, hij valt zelfstandig in slaap zonder fles, dit ging eigenlijk de eerste dag meteen prima, overdags en savonds. Dit leek even de oplossing te zijn, maar het probleem is nog steeds niet over. </p><p>8 van de 10 avonden gaat hij nu helemaal niet slapen. Zodra hij naar bed gaat direct al huilen. Hij wilt dan niet gewiegd worden, zet zich af, als we bij hem in de kamer blijven blijft hij huilen( en als we weglopen natuurlijk ook). Extra flesje helpt niet. Totdat we de kamer uit gaan naar ons bed en dan is alles weer goed. Dan gaat hij spelen en lollig doen. Als we hem bij ons neer leggen met de tv uit en doen alsof wij ook slapen, is het ook brullen.</p><p>Af en toe heeft hij nog dat hij wel gaat slapen maar na een cyclus ergens wakker van word en dan gebeurd er hetzelfde, niet meer willen slapen. Gelukkig ( even afkloppen) is hij nu in de nachten niet vaak meer overstuur wakker, af en toe de speen brengen maar dan slaapt hij vrijwel direct weer verder. </p><p>wat heel opvallend is is dat ik hem vrijwel altijd om 22:15 op bed kan leggen en dan gaat hij liggen en slaapt zelfstandig in alsof er niks aan de hand is. </p><p>Wij volgen het 2-3-4 ritme en proberen te letten op zijn slaapsignalen. Hij laat die niet echt zien, maar als ik denk dat hij eerder moe is, probeer ik hem eerder in bed te leggen. Hij slaapt overdags wisselend. Vaak sochtends 1.5 uur en smiddags 45/60min.</p><p>Af en toe, zo 1 of 2x in de week is er ineens niks aan de hand en leg ik hem in bed en slaapt zonder mokken de nacht door. Maar meer en deels dus niet. </p><p>Doordat hij pas om 22.15 gaat slapen is hij dus vaak 6uur achter elkaar wakker. Veel te lang maar ik heb echt al van alles geprobeerd en niks werkt. </p><p>Ik wil hem graag gewoon voor of om 20:00 in bed hebben. </p><p>Het is een heel lang verhaal geworden maar daardoor hoop ik dat iemand het herkend/ dit ook heeft gehad en tips heeft. </p><p>Gr  </p>

Ik denk dat je hem overdag wakker moet proberen te houden. Ons 2e is nu bijna 11 maanden en die gaat om 1230 naar bed. Soms al eerder maar dan slaapt ie ook erg kort smiddags. Als die om 1230 naar bed gaat wordt hij rond 3 uur weer wakker. Dan houdt ie het vol tot 1800-18:30 en dan slaapt ie tot 0730. Hij was ook erg snel van ochtenddutje af denk met 6 maanden al.

Je kan natuurlijk eens proberen om 1 slaapje te doen. Sommigen zijn daar al wel eerder aan toe. Het zou vroeg zijn, maar ik heb het wel eens gehoord. 
En daarnaast, mijn dochter ging pas direct slapen savonds toen ze drie maanden geleden enorm ging praten en lopen, echt een explosie aan nieuwe dingen die ze leerde. Daarvoor legden we haar wel 19/19.30 op bed. Maar ging ze eerst een uurtje kletsen, staan, zitten, knuffels wapperen, af en toe een beetje jengelen. Ik heb het altijd geaccepteerd als even ontprikkelen of moe worden. Zolang ze niet enorm huilde bleef ik er niet bij en wachtte ik gewoon beneden tot ze sliep. Af en toe moest ik dan even terug omdat ze uit protest al haar spenen uit bed smeet of toch wat ging huilen. Maar vaak verstoorde ik daarmee ook het proces. Was ze weer helemaal terug bij af en weer gedoe. 
Dus als je zoon rustiger is als jullie er niet bij staan, en dan een beetje lol heeft in bed. Laat hem een tijdje? Hij heeft in elk geval de rust van zn kamer en jullie tijd voor opruimen enzo terwijl je het in de gaten houdt. 

Ik zou idd ook eens proberen om 1 slaapje te doen of in ieder geval niet na 15.00/15.30 nog in bed. Hier ook een dochter die op die leeftijd al gerust 6 uur wakker kon zijn tussen het laatste slaapje en de nacht. Dus om 15.30 ging ze echt uit bed en dan sliep ze tenminste rond 20.30... dat was schappelijk!

Ik werk op een kinderdagverblijf en er zijn echt meerdere kindjes die rond 11 maanden al 1 slaapje doen omdat het anders s avonds gedoe is. Anderen slapen tot 17.00 en kunnen om 19.00 weer naar bed, het is écht heel verschillend!! Maar ik zou zeker eens proberen om hem in de middag niet langer dan 15.00/15.30 te laten slapen. Liever even moe aan het einde van de dag dan aaaaavonden ermee bezig zijn tot 22.00 of later...

Mijn dochter stopte ook al voor haar 2e verjaardag met het middagslaapje terwijl de meeste kinderen tot 2.5 a 3.5 jaar slapen s middags. Maar het ging hier echt niet meer. Al sliep ze in de middag maar 30 minuten, was het s avonds ook 22.00. Sinds ze geen middagdutje meet doet, slaapt ze tenminste van 19.30 tot 7.00. Blijkbaar heeft ze daar genoeg aan.

Terug
Bovenaan