Inslapen 9 maanden baby

<p>Mijn dochter is ruim 9 maanden. Sinds anderhalve week is ze savonds hysterisch als ze naar bed moet. Bij neerleggen begint ze al te huilen en dat gaat, als ik wegloop, over op hysterisch krijsen. <br />Nu zou t kunnen zijn dat er een tandje doorkomt maar dat vind ik altijd moeilijk inschatten. Ik smeer wel dentinox. Zetpil helpt ook niet. Ook snachts wordt ze meerdere keren wakker en is dan moeilijk te troosten. <br />De dagslaapjes gaan wel goed, dan slaapt ze zomaar in zonder huilen. Het moeilijke vind ik is dat ze zo moeilijk te troosten is. Bij mij wordt ze ook niet rustiger..</p><p>is dit herkenbaar? Nog tips?</p>

Als het inderdaad niets medisch is (waar het niet op lijkt, aangezien er overdag niks aan de hand is), kan het een slaapregressie zijn. Verlatingsangst hoort bij deze regressie. Onze kleine man raakte niet in paniek in de nachten, maar werd wel meerdere keren wakker en lag dan wat te roepen en viel kort daarna weer in slaap... heel vermoeiend die regressies.. maar duren maar een paar weekjes.. opeens is het weer voorbij 

sinds een klein maandje doet ze 2 slaapjes. Van 09.30-11.00 en 14.00-15.45. Al is het nu steeds 15.00. Dan huilt ze ook echt dus haal ik haar eruit. Eigenlijk is het dan te lang tot bedtijd. Heb nog geprobeerd of ze bijv om 17.00 nog een half uurtje wil. Dit wil ze niet. Gister al om 18.00 naar bed. Maakte ook geen verschil..

En hoe laat word ze wakker 's ochtends? 
Wakkertijd met 9 mnd is 2,5 tot 4 uur. Maar ze redt het niet omdat ze 's middags te kort slaapt; ik zou proberen om haar 's ochtends kort te laten slapen en 's middags wat langer. 

Verder: hoe is jullie bedgaanritueel? Heeft ze een donkere kamer? 

Ze is tussen 7 en half 8 wakker. Half 10 is echt het maximale, dan wil ze echt naar bed. Smiddags ook, tussen half 2 en 2. Dan slaapt ze dus zomaar in ook. Alleen wordt ze na een uur wakker, huilend. Laten liggen werkt niet.. 
Overdag slaapt ze in een donkere kamer, snachts in een verduisterende kamer. Dus echt pikkedonker. 
Avondritueel is altijd hetzelfde. Slaapzakje aan, fles op de stoel, tanden poetsen en dan naar bed. Om de dag in bad na het avondeten.. 
als ze om 15.00 wakker wordt is ze nog niet uitgeslapen want t is al gauw weer oogjes wrijven en gapen. Als ik haar dan weer op bed leg rond 16.30/17.00 is het ook brullen.. 

Hi Samm,
Ik zie dat het al even geleden is dat je dit topic bent gestart. Ik vroeg me af hoe het nu is en of je dochter nu inslaapt.

Ik heb echt precies hetzelfde nu een aantal weken. Mijn dochter is ook ruim 9 maanden. 

Tips? Alvast bedankt!

Terug
Bovenaan