Inslapen een probleem in peuterbed

Beste allemaal,

Wie heeft een tip voor ons wordt er nu beetje moedeloos van :-(
Zoonlief van 2 jaar heeft sinds 2 weken een peuterbed. Eruit vallen doet hij gelukkig niet   en doorslapen is geen probleem. Maar het naar bed gaan is een drama. Soms doen we er 2 uur over om hem in slaap te krijgen. Hij klimt eruit en komt weer naar binnen, deur is dicht maar maakt het net zo hard weer open. Op slot doen heeft heen zin want dan raakt hij overstuur en gaat hij schoppen en gooien in ze kamer.
We moeten of naast hem gaan liggen in ze bed totdat hij in slaap valt of hij moet zo ontzettend moe zijn dat hij heel af en toe vanzelf in slaap valt, dit gebeurd bijna   NIET. Ik weet niet meer hoe ik dit moet aanpakken, het is zo ontzettend vermoeiend. Schreeuwen helpt niet rustig met hem praten helpt niet niets helpt, echt alles al geprobeerd. Ik hoop dat er iemand tips heeft voor ons.

Groetjes Nancy
 
Hoi Nancy,
Dat lijkt me een vervelend probleem.....gelukkig is onze dochter daar niet zo moeilijk in, maar wij merken wel dat gebrek aan regelmaat haar wel vervelender maakt in dit opzicht net als te moe zijn. Dus elke dag het zelfde ritueel en op de zelfde tijd naar bed.
maar goed, dit zal niet bij iedereen werken.....
Ze hebben bij RTL4 op zondag 21.00 dat programma van de supernanny op  en die heeft een truc dat je wel in de kamer blijft maar geen aandacht geeft, maar die moet je dan wel heel precies toepassen want een klein beetje aandacht werkt al averechts. Het is mischien het proberen waard. Daar zijn echt verschrikkelijk vervelende kinderen die dan na een paar dagen opgeven...........

Maar goed, even practisch blijven, wij hebben bij onze Lotte ook wel eens de klink uit de deur gehaald als we het zat waren. Gelukkig raakt zij dan niet in paniek en werkt dat bij ons in noodgevallen.

Succes ermee,

groetjes, Geesje
 
Hoi bedankt voor de tip. Ik hoop wel dat er meer tips komen, want ritueel helpt niet echt bij hem. Ben nu geneigd om hem bij mij in bed te leggen en zodra hij slaapt weer over te leggen. Maar vind dat hij zelf moet leren.

Gr. Nancy
 
De rustige manier: eerst bij hem gaan liggen... dan bij hem gaan zitten... dan stoel steeds verder naar de deur zetten.... tot je buiten de kamer zit. Wel inderdaad zonder aandacht te geven. En geen stapjes terug doen!

Minder rustige manier: in bed leggen en weggaan, zodra hij eruit komt woordeloos oppakken en terug in bed leggen en weer weggaan. Net zolang tot hij in slaap valt...

Inbakeren kan ook helpen, volgens de deskundigen op dit gebied is het bij een kindje van 2 maar een weekje nodig.

Als je denkt dat het gewoon dwarsigheid is, kan je ook nog zo'n goedkoop cameratje en monitor neerzetten. Hebben wij tenminste gedaan. Zodra onze jongste uit bed wilde klimmen zeiden we gelijk: in je bed en slapen.... Hoefden we niet eens de kamer in en ze schrok zich rot omdat wij dus alles zagen....

In je eigen bed nemen, is niet handig. Nu slaapt hij nog door, maar als jij hem terug legt in eigen bed en hij wordt daarna wel wakker, kan hij in paniek raken....

In alle gevallen is het wel belangrijk dat je één manier kiest en dit een paar weken volhoudt. Wisselende manieren brengt een kind in de war en een gewoonte aanleren duurt gewoon langer dan een week....

Succes!
 
Ok bedankt denk dat hier wel wat aan heb!! Ga beginnen met bij hem slapen en daarna naast hem zitten kijken hoe dit gaat. Harde manier werkt niet bij aangezien hij echt volhouder is.

Groetjes Nancy
 
Ok bedankt denk dat hier wel wat aan heb!! Ga beginnen met bij hem slapen en daarna naast hem zitten kijken hoe dit gaat. Harde manier werkt niet bij aangezien hij echt volhouder is.

Groetjes Nancy
 
Terug
Bovenaan