inslapen en slaapzak

Hallo allemaal,

Mijn dochter is nu 8 weken. Ze heeft soms wat moeite met in slaap komen. Nu laat ik haar 5 a10 minuten huilen dan ga ik kijken. Ik troost haar eerst in bed en als dat niet helpt troost ik haar op mijn arm waardoor ze rustig wordt en daarna eigenlijk direct gaat slapen. Nu hoor je wel dat je ze daarmee gaat ver(wennen). Kennen jullie dit probleem? en mijn andere vraag is wanneer kan ze in een slaapzak. Ik heb er nu eentje van 70cm maar ik vind het zelf nog erg groot. Ze draagt nu maat 56.

tja over dat verwennen ik denk dat het wel meevalt en als je idd eerst even laat huilen en dan pas kijk is er volgens mij geen probleem deed ikzelf ook altijd en je moet je eigen gevoel volgen als jij je er goed bij voelt lekker doen zeker als ze dan ook lekker gaat slapen
het slaapzakje is denk ik idd te groot zelf had ik er ééntje bij babytalk vandaan 60cm weet niet of je die winkel bij jou in de buurt is maar 70 cm kun je beter even wachten anders is de hals zo groot en zakken ze er in is dit niet het geval lukt het wel

groetjes succes Elena

Hoi!

Mijn dochtertje is ondertussen al een jaar... maar bij de V&D hebben ze héle kleine slaapzakjes, die je aan de onderkant met een touwtje dicht kan knopen.. van nijntje als ik me niet vergis.

Groetjes Debby

ik heb een paar slaapzakjes bij het Kruidvat meegenomen.zijn van die grote die je met 2 drukknoopjes kleiner kan maken.erg fijn!!ik zelf haal de kinderen niet uit bed wanneer  ze huilen,de oudste [bijna2]heeft dat anders goed door en probeert dat de volgende avond weer opnieuw.zoonlief heeft ook welens moeite om in slaap te komen,maar dan zet ik de lullabay aan die op de babyfoon zit,dan is hij zo vertrokken.

hallo,

miij is altijd geleerd dat je baby's echt niet kunt verwennen, omdat ze nog geen echt geheugen hebben. Pas na 6 mnd.
Ik heb mijn dochter (6wk) ook al iin een slaapzak maat 70. Ikk stop de onderknant goed in aan de onderknt van de wieg. Zo kan ze niet nnaar onderzakken.

Als ze erg slecht iinslaapt zou je ook kunnen kijken of ze het lekker vind om iingewikkeld te worden. Gewoon een zachte doek strak om haar heen wikkelen, als een loempiaantje  . Bij ons werkt dat echt heel goed. Je kan de   armpjes boven of onder het doek doen.

En er is echht niks mis mee als de baby's op je arm iinslapen, ze   hebben 9 mnd biji je gelegen en nu in eens in een groot bed.....

als je nog meer wilt kletsen kan j je aanmelden op dit msn,   daar zijn   nog veel meer nieuwe moeders.

zwanger@live.nl

gr ruth

De eerste maanden kun je ze echt niet verwennen en is het juist belangrijk dat ze het vertrouwen krijgen dat je er bent als ze je nodig hebben.

vanaf ongeveer 6 maanden tot een jaar kun je ze wel gewennen maar niet verwennen. Onze zoon heeft bijvoorbeeld tot bijna een jaar bij ons geslapen maar ging gewoon naar zijn eigen kamer daarna.

Zeker als ze zo klein zijn, zou ik ze niet laten huilen.

Groetjes, Miriam

Hallo

Iedereen denkt er anders over om de kinderen te laten huilen om in slaap te vallen. Je moet je eigen gevoel volgen. Sommige kinderen hebben het nodig om huilend in slaap te vallen want zo verwerken ze de prikkels van de hele dag. Mijn dochtertje had hier ook last van. Je hoort als ouder echt wel als het een honger/pijn huiltje is. Wat betreft het slaapzakje. De slaapzak van de Hema maat 56/62 is ideaal voor die kleintjes. Ik gebruik deze al vanaf dag 3 voor mijn zoontjes van nu 1 week. Ik heb deze ook gebruikt voor mijn dochter. Ik persoonlijk zou een slaapzak niet zo snel vastleggen. Hij is ook lekker warm van badstof. Hij kost € 10,- maar wel de moeite waard. Ze staan ook veel op Marktplaats, misschien ook een idee.

Succes
gr angelique

Terug
Bovenaan