Inslapen is moeilijk

Hey allemaal, ik zie door de bomen het bos nietmeer. Onze baby van 10maanden wordt hysterisch als hij gaat slapen, eerst lachen en spelen en dan is het DRAMA om in slaap te geraken terwijl hij wel duidelijk echt moe is, wij hebben al vanalles geprobeerd!
-Op de arm slapen/in de koets
- lavendelolie massage
-Babythee
-osteopaat
-witte ruis
-langs hem zitten en sussen/terug neerleggen als hij rechtkomt
-gewoon laten doen
-geen knuffels in zijn bedje
-Zijn lievelings knuffels in zijn bedje
- bachbloesem druppels
-bedje op een andere plaats
-badje voor het slapen gaan
-slaapzak/geen slaapzak
-inbakeren
-om de 2/2'5u laten gaan slapen
Noem maar op het blijft een drama,heeft er iemand nog tips die wij kunnen proberen?
 
Bedoel je met koets de auto of moet ik echt twee eeuwen terug in de tijd?

Probeer een vaste routine te hanteren. Dat werkt niet meteen, maar uiteindelijk gaat het vast iets beter. Niet steeds overstappen naar een andere methode.
 
Bedoel je met koets de auto of moet ik echt twee eeuwen terug in de tijd?

Probeer een vaste routine te hanteren. Dat werkt niet meteen, maar uiteindelijk gaat het vast iets beter. Niet steeds overstappen naar een andere methode.
Denk eerder de zuidelijke grens passeren.
 
Op het moment dat hij hysterisch is ben je eigenlijk simpelweg te laat. Is natuurlijk niet altijd td voorkomen. Mijn ervaring is dat dan het beste is, het kind even uit te laten razen(stoeien, op bed springen zoiets), en het daarna opnieuw te proberen.
 
Hoi allemaal,

Wat herkenbaar! Onze kleine heeft ook zo'n periode gehad. Na het proberen van zoveel verschillende dingen, kan ik me voorstellen dat jullie het even helemaal zat zijn.

Een paar dingen die misschien nog kunnen helpen:

Slaapomgeving:
  • Temperatuur: Is de kamer niet te warm of te koud? Een constante temperatuur kan helpen.
  • Verduistering: Gebruik je een echt goede verduisteringsgordijn? Een zijden slaapmasker voor jezelf kan ook helpen om een rustige sfeer te creëren.
  • Geluiden: Misschien is witte ruis niet genoeg? Probeer eens een specifiek geluid dat hem geruststelt, zoals het geluid van een föhn of een hartslag.
Voeding:
  • Avondeten: Zorg voor een licht en vroeg avondmaal.
  • Allergieën: Soms kunnen bepaalde voedingsmiddelen 's avonds voor onrust zorgen.
Stress:
  • Eigen rust: Probeer zelf zo veel mogelijk te ontspannen voor het slapen gaan. Een warm bad of een goed boek kunnen helpen.
  • Routine: Een vaste slaaproutine kan veel structuur bieden.
  • Professionals:
    • Kinderarts: Heb je al eens overwogen om een kinderarts te raadplegen? Misschien zijn er medische oorzaken.
    • Slaapcoach: Een slaapcoach kan specifieke adviezen geven op maat van jullie situatie.
Wat ik zelf ook nog heb gemerkt: Soms zijn het de kleinste dingen die het verschil maken. Misschien is het een andere speen, een andere slaapzak, of een andere manier van inbakeren. Blijf proberen en geef niet op!

Het is heel normaal om je soms overmand te voelen door de slaapstrijd. Onthoud dat deze fase voorbij gaat.

Zorg ook goed voor je eigen nachtrust! Ik slaap sinds kort met een zijde slaapmasker en dit zorgt ervoor dat ik echt met volle energie er weer tegenaan kan.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ik heb dit probleem ook gehad met mijn kind. Hij werd 10 maanden en sliep niet zelf in maar werd ook elk uur wakker.Ik heb een opvoedcoach on demand ingeschakeld. Zij keek verder dan puur alleen het slapen. Zij werkte online en we konden haar 12 uur per dag direct bereiken waarbij ze gelijk aangaf wat we moesten doen en hoe. Binnen 2 weken sliep hij zelf snel in en ook de hele nacht door. Heel blij mee!! Kan haar iedereen aanraden.
 
Terug
Bovenaan