inslapen zonder fles

hallo Allemaal,

Sinds 3 weken zijn wij de trotse ouders van een prachtige dochter van net 1 jaar uit China. Het gaat best wel lekker met haar en natuurlijk moeten we nog allemaal wennen aan de nieuwe situatie. Het inslapen vindt ze nog best wel heel moeilijk en dit lukt dan ook alleen met een fles. Zo leert ze natuurlijk nooit om zelf in te slapen en bovendien is het ook erg slecht voor haar tandjes. Wie heeft tips om dit af te bouwen??? Ze wordt zo'n 3 a 4 keer per nacht wakker en danvalt ze weer in slaap als ik haar oppak en eventjes wieg.
Alvast bedankt voor jullie reacties.

Groetjes
 
Nou, gefeliciteerd zeg! Wat geweldig dat jullie een dochter mochten ontvangen!
Ik leef wat extra mee, omdat ik zelf een zus heb die uit Korea komt!

Maar goed, als ik jullie verhaal begrijp, dan ligt ze met fles en al in bed?
Diksap is slecht op deze manier, maar misschien kun je er melk (gewone halfvolle melk)in doen? Dit is een stuk minder slecht voor het gebit. Maar alsnog niet echt geweldig.
Mmm, en vlak voor het slapen gaan een flesje melk geven, meteen tandenpoetsen en haar een doekje geven (zo'n spuugdoekje), zou dat kunnen helpen??
En anders, afbouwen, steeds minder in de fles doen. Totdat   er niks meer te geven valt, dan zou je ook het doekje kunnen geven als troost.
Nou, misschien dat mijn tips nuttig zijn.
Maar ik wens jullie in iedergeval alle geluk van de wereld!
 
En: heel belangrijk dat je haar oppakt als ze wakker is! Heeft ze haar jonge leventje in een weeshuis doorgebracht, dan is het zeker belangrijk! Ze moet jullie affectie letterlijk VOELEN. Tenminste, als ze dat dus ook prettig vindt! Ze heeft misschien wel heel wat in te halen! Dus, hartstikke goed zo!!!
 
Hoi Sjana,

Bedankt voor je reactie. Ze krijgt geen diksap hoor maar gewoon een flesje opvolgmelk. Ik heb al geprobeerd er minder in te doen maar het lijkt wel of mevrouwtje precies weet hoeveel slokjes 200 cc is want met minder neemt ze geen genoegen ;-) Een kroeldoekje heeft ze al. Ik laat het nog maar even zo, ze heeft de veiligheid van haar flesje gewoon nog heel hard nodig denk ik. Over een paar weekjes wil ik gaan proberen om haar flesje beneden in de woonkamer te geven en daarna nog even haar tandjes te poetsen. Ze moet tenslotte wel gaan leren om zelf in te slapen.
Wie nog tips heeft, dan hoor ik ze graag.

Shei
 
Terug
Bovenaan