Inslapen

Hey mede mama’s!

Even een vraagje; het lukt mijn kleintje (4mnd) nog niet om zelfstandig de gaan slapen. Als ik hem in zijn bedje leg is hij a) of heel druk aan het bewegen en houd dit gerust een halfuur vol of b) hij gaat heel hard huilen en wat ik ook probeer niks werkt. Overdag of savonds maakt geen verschil.

Hij wil alleen maar in slaap vallen als ik hem wieg of aan de borst. Nou vind ik dat zelf niet een heel groot probleem. Want ik probeer het met elk slaapje hem wakker in bed te leggen en als het niet lukt dan help ik hem. Want ik ben absoluut geen voorstander van laten huilen!

Maar ik vind het vooral vervelend omdat hij dus, als ik aan het werk ben, bij de oma’s niet goed zijn slaap kan pakken. En slaapt eigenlijk bijna niet dan! Dus als ik hem ophaal krijg ik een overprikkeld kind terug ☹️

Hebben jullie misschien tips?

Groetjes!

Lastig! Hier kon ze het best aardig maar met 4 maanden nu een sprong/slaapregressie..weet ik het, maar het slapen is beroerd in elk geval! Misschien willen de oma's een stuk wandelen in de wagen met je kindje, zodat het kan slapen? Of autorijden? Een draagzak zal denk ik fysiek niet zo prettig zijn.. hier zit oma soms ook maar gewoon een uur met onze baby in de armen in een stoel (wordt lastig als ze ook onze peuter erbij heeft straks.. hoop dat deze fase dan voorbij is).
Verder doe je het goed, gewoon blijven proberen en idd niet laten huilen.. ik hoop met je mee dat het snel beter wordt (hier ook haha)

Heeft hij een speen? En heb je wel eens een muziekje dat zich steeds herhaalt geprobeerd? Bij onze dochter (ook 4 maanden) werkt dit heel goed, ook als ze tussendoor wel eens een beetje wakker wordt.

Ah vervelend.

Ik zou even tijd investeren om hem in slaap te laten vallen.

Evt. Een speen en een muziekje aan
En probeer hem rustig te krijgen in zijn eigen bed. Dus niet zo maar er uit halen en in slaap wiegen.
Let goed op slaap signalen en de wakker tijden. Die ligt met 4 maanden op Max 1,5 uur.
Leg dit ook uit aan de oppas. Het kost soms echt even tijd en energie .. een slaapcoach kan misschien ook nog helpen. Maar neem aan dat je voorkomen dat hij afhankelijk van jou wordt om goed te gaan slapen

Ik weet niet wat je al allemaal hebt geprobeerd maar bij ons werkt een vast ritueel goed. Dit werkte al goed bij onze oudste en nu ook bij de jongste van 3,5 maand. Zowel overdag en ‘s avonds slaapt hij in een slaapzak, dan doen we het muziekje van zijn babyfoon aan (15 minuten standaard) en geven hem een speen (alhoewel hij er niet veel van moet). Als hij nog vrij wakker is geven we ook zijn knuffeldoekje (hydrofiel). Hiermee kan hij dan een beetje rommelen en valt 9 van de 10 keer vanzelf in slaap. Soms even terug voor toch de speen of aai over de bol.

Hopelijk wordt het snel beter. Als het hier echt niet lukt is de wandelwagen de uitkomst

Nou alsof meneer het wist; nadat ik deze vraag stelde viel meneer zelf inslaap in zijn eigen bed (na 20 min wakker gelegen) en sliep ook direct 3 uren (doorslapen deed die al aardig maar inmiddels weer terug na elke 3 uur wakker voor voeding en verder slapen)!

Wat hielp was een hand op zijn buik gedrukt houden! Ja hij heeft een speen maar 9 van de 10 keer weigert hij deze. Net na nog even voeding (23:00 uur) weer wakker in zijn bed en sliep al binnen 5 min! Yay voor de win van vandaag en bedankt voor de tips!

Hopelijk gaat het morgen ook wat makkelijker!

Bedankt voor jullie reacties ?

Jeej dat gaat goed!! Daar wordt een mama blij van ? hand op baby doe ik inderdaad ook vaak wel ja, vergeten te noemen. Maar je komt er vaak idd zelf achter wat je kindje fijn vindt! Al lees ik hier ook weer leuke tips, ga dat muziekje ook eens proberen dat MariekeSep noemt. Duimen dat het zo blijft! ?

Nou ik sta werkelijk verbaast. Vandaag al 2x super wakker in bed gelegd en hup hij viel in slaap binnen 5 min! En sliep gelijk 2-2,5 uur! So far so good ??

Jaa white noise heb ik hier al geprobeerd maar dat werkte ook niet voor hem! ☹️ Maar ik werk in de kinderopvang en daar gebruiken wij het ook en sommige kindjes slapen daar heerlijk van! Dus zeker weten een goede tip!

Terug
Bovenaan