inslapen

A

Anoniem

Guest
Mijn zoontje van 11 maanden was altijd een hele lieve slaper, totdat er tanden kwamen. Ongelofelijk, wat was hij aan het huilen. We hielden hem even vast, legden hem terug en hij sliep weer voor een uurtje, daarna hetzelfde ritueel. Na een week was dat weer over. Daarna ging het 2 weken goed, daarna weer het zelfde liedje.
Op den duur waren we zo moe en hebben we hem tussenin gelegd.
Op dit moment, (vanaf maandag) wil ie niet meer in zijn eigen bedje in slaap vallen maar in je armen of tussenin. Afgelopen nacht hebben we hem 'gewoon' laten huilen, meneer huilde 2 uur onafgebroken. Kijk, 1 nachtje kunnen we dat wel aan maar geen 5 nachten.

Wie heeft er wijze raad voor ons? Wij zijn ten einde raad.

hallo

Jeetje dat is niet zo fijn meer in zijn eigen bedje slapen.
Even een vraagje zijn ze tandjes al door?
Onze dochter lianne is bijna 7 maanden en heeft nu al 6 tandjes. Ze sliep al heel snel door maar met tandjes krijgen werd ze snachts gillend wakker. Wij besloten om toen haar maar eten te geven en dat heeft voor ons gewerkt. Want daarna viel ze gewoon in slaap. We smeerde dr mondje nou ja waar dr tandjes door kwam ook in met verzachtende druppels dat werkte ook. Ik weet het niet maar misschien heeft ie door het tandjes krijgen gewoon nog extra trek of in ieder geval voedingsgeruststelling. Lianne dr tanden zijn nu door en nu slaapt ze weer door.
Ik weet ook niet of hij al gewent is geraakt aan het slapen bij jullie het is natuurlijk wel lekker voor hem maar niet echt praktisch. Ik zou gewoon even vol houden en troosten maar toch steeds in zijn eigen bed leggen. ja het vergt wat geduld en gebroken nachten maar hij zal het op een gegeven moment wel oppakken en dan zonder wakker te worden in zijn eigen bedje slapen.

succes
auriske

Wat zielig he die doorkomende tandjes. Wij zijn er met Marissa (13 maanden) ook al een tijdje mee bezig, zij is  ook vaak snachts wakker. Wij geven dan meestal een flesje lauwe melk en daarna slaapt ze weer verder. Verder smeren we na het tandenpoetsen haar kaken in met dentinox en krijgt ze een koude bijtring mee naar bed.  

Als hij huilt omdat hij pijn heeft kan je ook nog een paracetamolltje geven.
Als hij huilt omdat hij bij jullie in bed wil kan je ook proberen een leuk ritueel voor het slapen gaan te volgen zodat hij het in zijn eigen bedje weer leuk vindt. Wij doen na het tandjes poetsen altijd een muziekje aan, wensen alles (lamp, muren, schilderij) even weltrusten en eindigen altijd met het zelfde liedje en doen dan het licht uit en gaan weg. Dat werkt eigenlijk bij ons altijd wel. En wat knuffeltjes in zijn bedje.
Moeilijk he als je kindje zo verdrietig is, maar die nachten breken je zelf ook op.
Vanacht was het bij ons ook weer 4 uur en daarna 7 uur. Ik denk dan maar ach het zal toch wel een keer overgaan die tandjes. Je ziet bij haar ook dat haar kaken dik zijn van de kiezen die ze krijgt. Dus volhouden en proberen overdag wat bij te slapen. Verder heb ik er eigenlijk ook geen oplossing voor. Ik zou ook wel een paar dagen willen slapen. Heel veel sterkte en hoop dat het snel beter wordt.

Hoi

Wat fijn dat jullie reageerden. Onze zoon heeft nu 6 tanden. Daar had ie ook veel last van toen hij ze kreeg. 's Nachts wakker en daarna ging ie weer rustig slapen, was wel  3 of 4 keer wakker per nacht maar was dan goed te troosten.

Maar ik heb goed nieuws!! Vanaf  donderdag sliep onze zoon weer door!! En vanaf vrijdag ging hij weer heel lief slapen, zonder te huilen!! Het is weer gewoon!! Ik ben zo blij. Waarschijnlijk was het toch 'verlatingsangst' in combinatie met eenkennigheid. Mijn collega's hadden dezelfde verhalen. Bij sommige duurde het 2 weken bij andere maar 3 nachten. Hij gaat nu erg lekker slapen, wij hebben ook altijd hetzelfde ritueel voor naar bed gaan, dus daar kon het ook niet aan liggen. En het slapen tussenin, dat ga je op den duur doen want je bent zo moe, je wil maar 1 ding en dat is slapen.

Nogmaals bedankt voor jullie reactie

Terug
Bovenaan