Inslapen

Hoi allemaal,

Onze Nick (10-10-07) is een geweldige baby van nu vier maanden. Hij eet goed, is vrolijk; alleen heeft hij heel veel problemen met in slaap vallen. Hij verzet zich enorm tegen  de slaap; het is echt een temperamentvol mannetje.  Op het moment is het zo dat we met hem rond wandelen tot hij in slaap valt; als we hem nl in bed liggen dan schreeuwt hij moord en brand en huilt zichzelf zo overstuur dat hij er bijna in stikt (letterlijk). Bij het cb komen ze niet verder dan zeggen dat we moeten proberen hier vanaf te komen omdat Nick anders helemaal niet meer uit zichzelf gaat slapen. Hoe we dit het beste kunnen aanpakken weten ze ons dan weer niet te vertellen.
Heeft iemand hier tips?

Groetjes van Troetje
mama van Johan* en Nick
 
Hoi hoi. Ik denk toch dat ik hierin het cb gelijk moet geven. Hij zal het toch echt zelf moeten leren. Onze oudste was en is een hele makkelijke slaper dus toen Jesse kwam (ondertussen bijna 7 maanden) wisten we ons in het begin ook niet echt raad want die schreeuwde heel de straat bij elkaar als je die in zijn bed legde (overdag dan..)..
Uiteindelijk hebben we toch volgehouden, en nu slaapt ie echt goed in zijn bedje overdag. Je moet gewoon ook goed op zijn signalen letten. Bij die van ons is het dus zo dat als ie lui is hij op zijn hoofdje gaat krabben. Als je hem dan op bed legt begint ie nog te huilen, maar ik weet ondertussen dat dat dan ook weer overgaat en hij na een kwartiertje slaapt..
Soms lukt dat ook niet, maar ik haal hem niet uit bed. Ik ga er dan wel naartoe om hem over zijn bolletje te aaien, en weer weg te gaan, zijn speentje geven of evt. een liedje zingen.. Op den duur vallen ze wel in slaap. Probeer er even wat tijd voor uit te trekken en ga hem iedere keer troosten maar laat hem liggen totdat hij slaapt..
Makkelijker gezegd als gedaan maar uiteindelijk heb je er veel profijt van!!
Succes!!
Gr. Anne-Marie
 
Hoi
Het is verschrikkelijk misschien om je kind zo overstuur te horen, maar het is toch een kwestie van volhouden denk ik. Dan maar dat ie 'stikt' , want dat doet hij natuurlijk niet, maar het klinkt wel eng, echter hij redt zich daar wel in. Als je dit in ieder geval eens een dikke week vol houdt, dus niet uit bed halen, en om het kwartier kijken en desnoods hélemaal niet meer gaan kijken.( dat hebben wij ook met onze zoon gedaan) dan leert hij echt wel om te gaan slapen. Misschien gaat het over in normaal huilen, om in slaap te komen.
succes, want het is niet makkelijk
 
hallo,

ilse had dat ook toen ze nog een baby was, nu bijna 3 jaar. wilde maar niet slapen en maar mee lopen, op de arm of in de wagen.
uiteindelijk moest ik gaan inbakeren, nou dat heeft bij ilse niet geholpen. we zijn zo 3 maanden aan het aanmoderen geweest.
overdag sliep ze wel goed, maar dan op de buik. maarja op de buik mogen ze niet slapen. ik was het zat en heb haar snachts ook op de buik gelegd en wel de eerste nachten vaak kijken. maar het ging goed.en nu slaapt ze nog op haar buik.
ze lag dan wel in een slaapzak niet onder dekens.

bij mijn tweede dochter nu net 1 jaar lag ook al snel op haar buik. en die slaap ook in een slaapzak.

wel waren ze bijde al erg stevig in de nek en kon goed het hoofdje omhoog houden.
ik legde ze wel zo neer dat het gezicht gelijk in het bed zat, zodat ze zelf het hoofd omdraaide, en dan weet je dat ze het ook kan.

je kan het evenetueel eerst overdag doen zodat je er vertrouwen in krijg.
van het cb mag het niet, ik ben niet de enige die het wel heb gedaan. maar je moet het zelf nartuurlijk ook willen.

ik hoop dat je een oplossing vind, misschien eerst inbakkeren.
groetjes henny
 
Hoi,

Je zou kunnen proberen een vast ritueeltje te maken voor hem, bijv. om half 6 in bad zodat hij lekker warm en loom is, dan eten en meteen in bedje na zijn eten ?
Onze dochter (nu 9 weken) slaapt overdag slecht dus met haar zijn we nu aan het proberen om te bakeren. Ik merk echter dat we het avondritueel (zoals hierboven ook beschreven) al helemaal erin hebben zitten bij haar en dat ze om 1900 uur naar bed gaat (klaarwakker) en om 1915 uur slaapt.
Mijn zoontje is inmiddels 3,5 en hecht ook nog veel waarde aan dit ritueel. Als we ervan af wijken, dan is het 'niet goed mama'...

Succes!
 
Ik sluit me aan bij aapjes. Vera wilde op een gegeven moment ook niet meer op haar rug slapen maar wel op haar buik. Nou, daar slaapt ze sinds ze rond de 4 weken was echt helemaal prima op. En ze slaapt gewoon onder een dekentje hoor. Ze was vanaf het begin al heel sterk in haar nek en kon zich met 3 maanden van buik op rug rollen in bed.
Ik vind dat ze je vaak wel onnodig bang maken voor het buikslapen.
Wiegendood heeft niet alleen te maken met buikslapen...het is een combinatie van factoren en dan nog weten ze het niet precies wat het nu veroorzaakt.
 
Terug
Bovenaan