inslapen

A

Anoniem

Guest
Hallo mijn zoontje van 4,5 week is nog nooit zomaar uit zichzelf in zijn bedje ingeslapen. Hij valt alleen maar in slaap aan de borst. Dan moet ik hem heel voorzichtig in zijn bedje leggen want als hij doorheeft dat hij niet bij mij ligt gaat hij huilen. Dan haal ik hem er maar weer uit, probeer hem te troosten en wat met hem te spelen totdat hij weer moe wordt en huilt, dan leg ik hem aan de borst om hem in te laten slapen en leg ik hem weer voorzichtig in bed. 's Nachts slaapt hij altijd wel goed, maar overdag wordt hij dus vaak heel snel wakker. Graag wil ik weten wat jullie doen om een kindje gewoon te laten slapen. Ik lees hier veel dat kindjes na het eten nog wat knuffelen en spelen en dan als ze moe zijn in bed worden gelegd om zelf in slaap te vallen. Dat zou ik ook graag willen, vooral om zo een soort ritme te kunnen krijgen van om de drie - vier uur eten. Want nu is het overdag wel heel vaak aan de borst. Dus hoe laat ik mijn kindje goed zelf in slaap komen in zijn eigen bed?

quote: koosjeq schreef document.write(friendlyDateTimeFromStr('16-08-2007 21:04:22'));

Hallo mijn zoontje van 4,5 week is nog nooit zomaar uit zichzelf in zijn bedje ingeslapen. Hij valt alleen maar in slaap aan de borst. Dan moet ik hem heel voorzichtig in zijn bedje leggen want als hij doorheeft dat hij niet bij mij ligt gaat hij huilen. Dan haal ik hem er maar weer uit, probeer hem te troosten en wat met hem te spelen totdat hij weer moe wordt en huilt, dan leg ik hem aan de borst om hem in te laten slapen en leg ik hem weer voorzichtig in bed. 's Nachts slaapt hij altijd wel goed, maar overdag wordt hij dus vaak heel snel wakker. Graag wil ik weten wat jullie doen om een kindje gewoon te laten slapen. Ik lees hier veel dat kindjes na het eten nog wat knuffelen en spelen en dan als ze moe zijn in bed worden gelegd om zelf in slaap te vallen. Dat zou ik ook graag willen, vooral om zo een soort ritme te kunnen krijgen van om de drie - vier uur eten. Want nu is het overdag wel heel vaak aan de borst. Dus hoe laat ik mijn kindje goed zelf in slaap komen in zijn eigen bed?

Hoi,

heb je al geprobeerd om een knuffel een paar nachten bij jou in bed te leggen zodat die naar jou ruikt en hem daarmee naar bed te brengen? Dat ruikt vertrouwd.

Groetjes van Marloes

Hai,
Mijn kindje is nu 6 weken en kan ook nog steeds niet uit zichtzelf in slaap komen.
Al die prachtige verhalen dat je 'm in slaap moet laten huilen zodat hij uit zichzelf en daardoor echt diep in slaap valt gaan voor mij niet op. Ik laat 'm wel eens even een half uurtje huilen omdat ik anders echt nergens aan toe kom (nu dus ook...) en als hij dan in slaap bvalt is hij binnen 10 minuten weer wakker.

Ben momenteel total loss, ik geef borstvoeding en we zijn nu 2 dagen met de regeldagen bezig...
En aangezien hij een zeer langzame drinker is komt het er op neer dat ik  bijna een uur aan het voeden ben en een uur  met 'm aan het rondsjouwen ben  omdat hij niet wil slapen! Kortom, ik doe geen oog dicht.

Hopelijk is dit weer een periode en gaat het snel weer wat beter. Want dit hou ik niet lang meer vol...

Groetjes,
Laura

Hallo...

Hier hetzelfde, mijn dochter van 10 weken slaapt nauwelijks en huilt veel... ze slaapt ook 10 minuten en is daarna weer klaarwakker...dan huilt ze weer... savonds na half 10 valt ze in een diepe slaap en is ze voor de laatste fles niet wakker te krijgen.
Volgens mij wordt ze ook steeds wakker doordat haar speen wegvalt...

ben ook bekaf..

Hoi,

Mijn zoontje is nu 5,5 week oud en vind het ook niet leuk om alleen in te slapen in zijn bedje of de kinderwagen. In de wipper is geen probleem.
Overdag vind ik het eerlijk gezegd ook niet zo'n probleem. Ik wieg hem in slaap en leg hem in de wagen(tenzij hij dus zelf in slaap is gevallen).
Maar de avonden moet hij er echt wel aan gaan wennen. Wil de avonden wel weer voor mezelf hebben, eigenlijk. Dus, gelijk met de oudste naar bed. Ben ik nog maar net mee begonnen hoor. En als hij overdag veel geslapen heeft, en hij is klaarwakker, dan doe ik het dus niet. Maar ik laat hem dus wel even huilen. Ga zeer regelmatig bij hem kijken zodat hij "weet" dat ik in de buurt ben. Ik hoop dat hij het straks dan ook zal accepteren.

Mijn oudste was ook een mannetje wat alleen maar in mijn armen wilde slapen. Dus daarbij vergeleken is dit een makkelijk kindje.

Succes
XXX Yvet

Hoi,

Umut is ook geen makkelijke slaper, maar sinds ik hem aan het vaste ritme van voeden, verschonen, spelen met mama, spelen in de box tot hij moe is en dan in bed leg, gaat het veel beter.
Vroeger liet ik hem beneden in de kinderwagen slapen maar sinds een maand ( Umut is nu 3 maanden) leg ik hem consequent boven en heeft hij regelmatig de speen nodig om in te slapen.
Ik ben dan soms wel een kwartier bezig om naar boven te lopen en hem de speen weer te geven, maar uiteindelijk valt hij dus wel in slaap. Dat heb ik liever dan dat ik uren met hem rondloop om hem in slaap te krijgen. Dat deed ik eerst ook. Maar deze manier werpt toch meer vruchten af. En het gaat nu steeds sneller (dat Umut in slaap valt, bedoel ik.)
Groetjes Anneke

Terug
Bovenaan