Vanaf dag 7 hadden we hier al problemen mee, er was geen houden meer aan en ik ben ook Wanne gaan inbakeren. Ik heb mijn andere 2 kinderen ook ingebakerd tot ze 2 maanden waren en meer controle over hun handjes hadden. Totdat de heupjes goed gecontroleerd zijn moet je zorgen dat de beentjes en heupjes vrij liggen. Daarvoor had in een speciale doek, maar Wanne is nu te sterk en wurmt zich eruit dus nu gebruik ik 2 hydrofiele luiers (zijn heupjes waren goed volgens de arts). Je kunt de verpleegkundige vragen hoe het moet. Een puckababy schijnt ook goed te werken en dan zit je kleintje minder strak ingepakt.
Mijn kinderen zijn buikslapers, maar ik wil niet dat ze op hun buik slapen tot ze minstens 9 maanden zijn en zichzelf goed omdraaien en opdrukken. Dit helpt redelijk goed om ze de eerste tijde door te helpen, daarna zijn ze goed gewend aan het slapen op de rug.
Ow en ik bedenk nog iets, je kunt beter je kindje wakker, maar moe, op bedje leggen dan als ze al bijna in slaap vallen. Na het voeden let je op tekenen van vermoeidheid, bij het eerste geeuwtje breng je je kleintje al naar bed. Dan kunnen ze nog even hun bed verwarmen en rondkijken tot hun oogjes helemaal dicht zakken.