inslapen.

Hoi dames hoe is het met jullie? Hier gaat alles goed! Mick doet het erg goed. Ik heb een vraagje, mick lukt het niet om zelf in te slapen, hiervoor wil hij altijd bij ons liggen. Hebben jullie misschien tips hoe ik hem dit kan leren?

Niet echt een tip helaas, maar ik merk dat Neel dit zeker overdag ook niet echt zelf kan. 's nachts gaat wel goed, maar dan is ze ook slaperig door de BV.
Ik til er niet zo zwaar aan, ze is nog zo klein, 4 weken nu. De overgang van de warme buik naar daar buiten is zo groot, het duurt wel even voordat ze dit soort dingen op eigen kracht kan. Mijn oudste kon het in het eerste maanden ook moeilijk zelf, maar op bepaald moment lukte het steeds beter. Zo rond 4 maanden kon hij ook zelf zijn vingers in zijn mond om zichzelf in slaap te tutten.
En ook toen was het in het eerste jaar vaak nog wel gedoe met slapen. Maar het is allemaal goed gekomen, inmiddels is hij bijna 4 en slapen gaat - bijna altijd- super.
Ik kijk het bij Neel daarom allemaal nog wel een poosje aan, want het kostte mij toen wel veel energie, alle trucs mbt slapen, zonder echt veel resultaat ;)

Hier helaas hetzelfde probleem. Daarnaast is het ook nog zo dat als ze dan eenmaal bij ons slaapt en we leggen haar terug in haar eigen bedje dan wordt ze weer wakker. Het kan soms uren duren voordat ze gaat slapen.

Ik kreeg van het cb de tip om haar heel strak in een doek te wikkelen. Dit mag alleen maar als er voor de rest geen bijzonderheden zijn. Ik ga dit proberen en ik ga haar wat kunstvoeding na de borstvoeding geven. En ze gaf aan dat we haar direct in haar bedje moeten leggen als ze een teken van vermoeidheid geeft. Ik hoop dat het gaat helpen.

Gisteren was ze van 15:00 tot 21:30 wakker en daarna van 3:00 tot 4:30. Dit is denk ik wel een beetje te gek.

Ik ga deze discussie in de gaten houden, want ik wou zelf deze vraag ook al stellen.

Hier ook het zelfde probleem, hij slaapt alleen in op zijn rechterzij bij een van ons, als hij diep in slaap is brengen we hem naar zijn bedje, deze is voorverwarmt door een lekkere warme kruik en daarna slaapt ie als een roos.
Morgen gaan wij voor dit probleem en zijn darmkrampjes naar de osteopaat, ik heb daar alleen maar goede berichten over gehoord.

Vanaf dag 7 hadden we hier al problemen mee, er was geen houden meer aan en ik ben ook Wanne gaan inbakeren. Ik heb mijn andere 2 kinderen ook ingebakerd tot ze 2 maanden waren en meer controle over hun handjes hadden. Totdat de heupjes goed gecontroleerd zijn moet je zorgen dat de beentjes en heupjes vrij liggen. Daarvoor had in een speciale doek, maar Wanne is nu te sterk en wurmt zich eruit dus nu gebruik ik 2 hydrofiele luiers (zijn heupjes waren goed volgens de arts). Je kunt de verpleegkundige vragen hoe het moet. Een puckababy schijnt ook goed te werken en dan zit je kleintje minder strak ingepakt.

Mijn kinderen zijn buikslapers, maar ik wil niet dat ze op hun buik slapen tot ze minstens 9 maanden zijn en zichzelf goed omdraaien en opdrukken. Dit helpt redelijk goed om ze de eerste tijde door te helpen, daarna zijn ze goed gewend aan het slapen op de rug.

Ow en ik bedenk nog iets, je kunt beter je kindje wakker, maar moe, op bedje leggen dan als ze al bijna in slaap vallen. Na het voeden let je op tekenen van vermoeidheid, bij het eerste geeuwtje breng je je kleintje al naar bed. Dan kunnen ze nog even hun bed verwarmen en rondkijken tot hun oogjes helemaal dicht zakken.

Inderdaad, wij gebruiken voor de nacht een puckababy- slaapzak. Dus toch een tip:)
Ik bedenk me nu dat ik deze ook overdag maar eens moet gaan gebruiken.
Maar voor de nacht werkt hij wel als een tierelier :)

Ok, dus toch een tip: schaf een puckababy aan! Ik heb nav dit topic Neel vanmiddag ook maar eens in de slaapzak gelegd en ze sliep gelijk 3 uur achter elkaar! Had nog wel langer gekund, maar mijn borsten voelden niet meer fijn. Zodra ik het slaapzakje opendeed ging ze weer maaien met haar armpjes en was ze zo wakker!

Terug
Bovenaan