Insmeren?

A

Anoniem

Guest
Het mooie weer is eindelijk gekomen en we zijn dus lekker veel buiten te vinden.
Maar waar ik over twijfel: smeren jullie het koppie al in?
Het is natuurlijk nog niet extreem warm maar de zon kan al wel branden vind ik.
Ik denk dat ik het flesje maar weer uit de kast haal...
Oh ja, is het ook nog zo dat de kwaliteit van het flesje na een jaar minder is?

Lekker hè dat zonnetje! Ik ben al weer helemaal in mijn sas, heb mijn birkenstocks al weer 'uit het vet' gehaald...
Maar over dat insmeren. Ik heb een fles babyzonnebrand  factor 50 gehaald bij de etos. Het huidje van die kleintjes is zoooo teer en dun en heeft (bijna) nog geen zon gehad dus naar mijn mening kun je niet voorzichtig genoeg zijn. Liever een keer te veel ingesmeerd dan een rood verbrande toet.

Het schijnt zo te zijn dat zonnebrand na een jaar zijn kracht/bescherming verliest. Ik zou gewoon een nieuwe kopen, daar doe je weer de hele zomer mee. Dan weet je in ieder geval zeker dat de kleine goed is beschermd.

Veel plezier in het zonnetje!!!

Letty

Ja!
Ik ben maudy ook al aan het insmeren!
Heb een vrij dure zonnenbrand gekocht bij de etos, die kwijl en smeer bestendig is.
Dus smorgens, als ik haar koppie heb gewassen gaat er een laagje smeersel op, die de hele dag blijft zitten.
In de winter vette ik haar al in, nu dus met zonnebrand!
Je kan niet vroeg genoeg beginnen lijkt me, het huidje is zo teer.
En ja, een zonnebrand verliest na een jaar zijn kracht,   ik zou een nieuwe kopen als ik jou was!

Gr. Rimke

Ja hoor, lekker factor 50 smeren! We nemen geen risico met die tere bleke huidjes... (en dan nog niet in de volle zon, maar onder de parasol of in de schaduw van de heg/schuur)

Hoihoi,

Wij zijn lekker een weekendje weg met de familie van mijn vriend. Had van te voren toch even gauw een klein flesje zonnebrand gehaald voor Evy. Blij toe, toen we vrijdag gingen wandelen, heb ik haar meerdere keren ingesmeerd. De zon was behoorlijk fel.
Gelukkig had ik ook nog een zomerhoedje in haar verzorgingstas, want haar parasol hadden we niet bij.

De factor gaat elk jaar steeds iets terug.

Groetjes Iris mv Evy 16-05-08

Jullie hebben me definitief overgehaald. Het flesje is vandaag weer in gebruik genomen. Al is het maar voor het idee, de zon was vandaag namelijk niet zo brandend als van de week.
Enne het flesje is vorig jaar later in de zomer gekocht dus nog even en dan halen we een nieuwe.

Terug
Bovenaan