Inspiratie recepten gezocht 8mnd

<p>Wie kan mij helpen aan inspiratie voor groentehapjes voor mijn zoontje van 8 maanden? Mijn zoontje eet werkelijk alles (zalm, kabeljauw, gehakt, kip, pasta, rijst, aardappelen, bloemkool, courgette etc. etc.). Absoluut geen moeilijke eter dus. Ik vind het dan ook leuk om te variëren met zijn eten, maar ben een beetje inspiratieloos haha. Ik heb het boek opperdepop al en heb daarvan al wat hapjes in de vriezer liggen (zoals oa bruine bonen). Maar wellicht hebben jullie nog leuke recepten ?</p>

[quote quote=10165109]Risotto al eens gemaakt? Met bouillon champignons, erwtjes en beetje parmezaanse kaas[/quote]
Met bouillon + kaas wordt het toch veel te zout? 

Inderdaad vrij zout. Zou ik niet doen. Maar ben een muts met zout, beroepsdeformatie :)
Ik probeer de gerechten die we thuis eten in babyversie te maken. Dan went ze aan de smaak van thuis. Dat vind ik belangrijk.
Wat ideetjes van wat ze bij ons krijgt (bijna 8 maanden):
- aubergine met rijst, gehakt en kokosmelk (variant op een curry)
- courgette met verse basilicum, tomaat, zalm en macaroni
- risotto met pompoen, champignons en kip (zonder bouillon)
- snijboontjes met witte bonen (ik gebruik gedroogde ivm zout) en aardappel.
- bloemkool met aardappel, gehakt en kerrie kruiden zonder zout (jonnie boer heeft lekkere)
- bietjes met aardappel en zachte geitenkaas
- rijst met ei, lepeltje pindakaas, wortel, verse babymais en komkommer (variant op gado gado)
- kidneybonen (wederom gedroogd) met tomaat, paprika, gehakt en verse mais en evt avocado (variant op de chili con carne)
- spinazie met aardappel en ei
Ik probeer het simpel te houden qua smaak, niet teveel poespas, maar wel breed aanbod. 
Als je nog meer wil, geef maar een gil ;-)

Ik denk kom ook even spieken want loop soms ook een beetje vast op wat nu wel en niet mag voor een baby van 7 maanden!
Ik zie hier wel hele leuke recepten top!
Ga ik zeer zeker uitproberen !

Bouillon zelf maken van groente en stukje kipfilet beetje oregano erbij en klaar. En beetje parmezaanse kaas voor de smaak niks geks. Kan je ook achterwege laten als je dat niet fijn vind. 

Zo is je bouillon inderdaad niet zout. Misschien ben ik dan wel heel lui door gewoon water toe te voegen voor de smeuïgheid en een beetje margarine of olie :)

Terug
Bovenaan