Inspiratie voor namen

<p>hoi allemaal!</p><p>Ik was benieuwd. Waar halen jullie je inspiratie voor een voornaam vandaan? Hebben jullie voornamenboeken gekocht? Of veel online gekeken? </p><p>Ik heb al jaren iets met voornamen, mijn favo boek is Wie noemt zijn kind nou Chardonnay van Maarten van der Meer, dus ik ben misschien wel te kritisch. </p><p>We hadden aan het begin van de zwangerschap meteen 5 jongensnamen, meisjesnaam 0. Nu raden jullie het al, we krijgen een meisje. </p><p>Ondertussen hebben we 1 meisjesnaam. Maar ben nog niet overtuigd. Dus ik was gewoon benieuwd hoe jullie aan de naam gekomen zijn. En of iemand nog tips heeft om het met partner eens te worden ?</p><p> </p><p>bedankt!</p><p> </p>

Mijn man had een collega die zo heette. 
Collega op een andere afdeling  kwam de naam wel eens tegen in memo's etc. Daarnaast heb ik veel gegoogled. Wij wilde graag een klassieke naam, liefst zowel in Nederlands als Engels uit te spreken en geen top 10 naam . Als je zulke kriteria hebt word het een stuk makkelijker!  Succes! 

Wij hadden het net andersom  5 meisjesnamen en 0 jongens en we kregen een jongetje.
Wij hebben een beetje online  gekeken.  En hem een verkorte naam van zijn opa gegeven die ook op het moment super hip is.

Wij hebben allebei de app 'Kinder' gratis gedownload en zijn aan elkaar gelinkt. Je kunt beide op je eigen telefoon swipen, zoals bij Tinder en bij matches komen dan de namen te staan die jullie beide als positief gekozen hebben. Je kunt allerlei talen kiezen. In de zwitsal app kan dit ook.

Wij hebben ons dochtertje vernoemd naar een Amerikaanse actrice. En toevallig dat de collega van m'n vriend een dochter heeft die ook zo heet.
Onze nummer twee naam die we hadden is van een personage uit een bekend computerspel.
Dus misschien ook een beetje waar jullie interesses liggen.

Wij hebben ook de app 'Kinder' gebruikt. Makkelijk in gebruik. Wij hadden maar 3 matches qua jongensnamen, dus het was makkelijk kiezen voor onze zoons. Succes! 

Thnx voor de tips!
De apps hebben wij ook. Dus we gaan nog eens swipen. 
Merk dat ik bij veel namen mensen ken en die dus afvallen. Denk dat ik daar iets soepeler in moet worden. Anders valt er echt heel veel af ?

Terug
Bovenaan