instantie

<p>Goede middag allemaal,</p><p>ik weet niet als ik hier mijn vragen mag stellen maar durf het toch ,</p><p>ik ben nu 20 weken bijna zwanger en maak wel hoop ellende mee in mijn relatie.</p><p>maar mijn vraag is namelijk dit mag een instantie wel of niet zonder jou toestemming dingens gaande zwangerschap opvragen bij de verloskundige?</p><p>mijn tweede vraag mag een instantie jou verbod opleggen met je maatschappelijk werker?</p><p>ik snap er eerlijk gezegd niks van stress er behoorlijk van alles</p><p> </p><p>groetjes</p><p> </p><p> </p><p> </p><p> </p><p> </p><p> </p><p> </p><p> </p><p> </p><p> </p><p> </p><p> </p><p> </p><p> </p><p> </p><p> </p><p> </p><p> </p><p> </p><p> </p><p> </p><p> </p><p> </p><p> </p><p> </p><p> </p><p> </p><p> </p><p> </p><p> </p><p> </p><p> </p><p> </p>

Dat eerste mag. Daar heb je als het goed is bij de intake ook toestemming voor gegeven. Je tweede vraag begrijp ik niet. Wat voor een verbod en wat heeft de maatschappelijk werker met het verbod te maken?

ik heb bij de intake geen toestemming voor niks gegeven hoor.
en mijn tweede vraag ik heb namelijk een maatschappeijk werker maar afgelopen week zei ze my dat ze geen contact mag opnemen met my meer.wat de rede is weet ik niet precies.maar ik begreep wel dat de instantie het niet wil

Hé hallo, 
Wat vervelend dat je zoveel stress krijgt van wat er gebeurt in je relatie en daaromheen met instanties en hulpverleners. Ik kan me voorstellen dat je je afvraagt waar je terecht kunt met je vragen. Ik ken je situatie natuurlijk niet, dus het is wat lastig om precies antwoord te geven op je vraag. Over het algemeen geldt er in de zorg een beroepsgeheim, die niet zomaar doorbroken mag worden. Maar in sommige gevallen mag dat wel; bijvoorbeeld als er sprake is van gevaar voor jou of je kindje. 
Op je vraag of je maatschappelijk werker een verbod kan krijgen om contact met jou te hebben, weet ik het antwoord niet. Dat zal mogelijk ook afhangen van het soort hulp dat je krijgt: vrijwillig of verplicht. Misschien kun je nog eens met je maatschappelijk werker bellen en vragen waarom ze geen contact met jou mag hebben, wie weet geeft dat wat meer duidelijkheid. 
Ik hoop dat je met je vragen ook terecht kunt bij de instantie waar het om gaat en mocht je helemaal vastlopen dan zou je natuurlijk ook kunnen bellen met een cliëntvertrouwenspersoon. Die is er om jou te ondersteunen wanneer je er met je hulpverleners niet uit komt. 
Ik wens je veel succes.

bedankt voor de reacties.
mijn maatschappelijk werker weet ook niet precies wat er aan de hand is .en waarom zij geen contact met mij mag .ik legde het ook voor aan de verloskundige.en die vonden het wel heel vaag .
ik kreeg daags na dat van de maatschappelijk werker een brief van de instantie.waar zij aangaven dat ik moest komen voor een gesprek maar zonder de maatschappelijk werker .ik maakte dan ook weer contact met de verloskundige.de maatschappelijk werker die is er altijd geweest als ik wat wilde bespreken kon dat altijd bij haar .en ik wil niemand zomaar spreken zonder haar erbij of alvorens men mij uitleg wat er gaande is .
wat ook zo vaag is er werd thuis aangebeld en de instantie gaf aan dat er afspraak was voor die dag .dat was niet waar.ik maakte gelijk contakt met de maatschappelijk werker en die zy er is geen afspraak nog voor huis bezoek.
wat er daarna mis ging weet ik niet .de volgende dag kreeg ik dan te horen dat maatschappelijk werker geen contakt meer mag met mij .
hoe kom ik in contact met een client vertrouwens persoon?

de instantie waar je mee bezig bent .. die dus het gesprek wilt / waar je normaal je maatschapelijk werker hebt contacteren en naar de vertrouwings persoon vragen.

het is voor anderen moeilijk oordelen omdat we alleen wat symptomen lezen maar niet veel details en dat is begrijpelijk dat je dat niet allemaal op het internet wilt gooien.

desnoods kun je naar je huisarts toe en om advies vragen dat het je stress geeft ook.

Inderdaad wat @Cookie zegt. Via de organisatie waar je maatschappelijk werkster voor werkt kun je een vertrouwenspersoon benaderen, maar wellicht ook via de instantie waar je mee te maken hebt. De huisarts is ook een mooie aanvulling, die kan je wellicht ook verder helpen. 
Veel sterkte / succes gewenst en hopelijk kun je toch ook genieten van je zwangerschap. :) 

Terug
Bovenaan