instoppen slaapzak

Hoi,
ik wilde eens vragen of dit gevaarlijk is. Ik weet dat je een kindje niet mag vastbinden in bed en dat zal ik ook nooit doen, maar sinds een tijdje draait mijn dochtertje van 9 maanden zich op haar buik en wil dan niet meer terug, met gehuil als gevolg. Nu heb ik een lange slaapzak genomen en de onderkant aan het voeteneinde van het ledikantje ingestopt, net als de dekens. Nu kan ze niet meer draaien, maar is dit verantwoord???
 
Hoi Laura,
Volgens mij wel hoor. Ik doe het zelf ook. Vastbinden is gevaarlijk omdat ze een rare draai kunnen maken en dan kunnen stikken en ook omdat je ze in geval van brand niet snel genoeg los krijgt. Maar de slaapzak instoppen is geen probleem.
Groetjes,
Machteld
 
ja hoor volgens mij kan dat echt geen kwaad. Ik deed er ook vaak een laken overheen (zijn romp en beentjes), omdat hij zichzelf wakker schopte, nu is dat inmiddels over (8 maanden), maar mocht hij op zijn buik willen rollen, dan ga ik er ook weer mee beginnen, met dat laken dan, want inmiddels is de slaapzak niet groot genoeg meer om het te instoppen.

Groetjes,
linda
 
Waarom mag je dochtertje niet op haar buikje slapen??? Zodra je kindje zichzelf op haar buik kan rollen, is het helemaal niet erg meer dat ze op haar buik slaapt. Het schijnt zelfs zo te zijn dat als een kindje op haar buik kan rollen, ze ook sterk genoeg is om terug te rollen (zegt cb, dus als het nodig is, draait ze zelf wel terug). Op de lange duur, kun je het toch niet tegenhouden. Mijn zoontje (nu 1,5 jaar) slaapt al vanaf 5 maanden op zijn buik. In het begin maakte ik me daar erg veel zorgen over maar het was niet tegen te gaan. Ik draaide hem eerst nog terug, maar dat rolde hij weer op zijn buik. Zo kon ik wel de hele nacht doorgaan. Maar dat is dus helemaal niet nodig.
groetjes.
 
Terug
Bovenaan