insuline spuiten?

hey meiden!

hoe gaat het met iedereen?

Net heb ik weer braaf het ziekenhuis gebeld om de dagcurves door te geven... Ik bel al een aantal weken 1 per week de waarde's door. Over het algemeen heb ik de suiker goed in de hand, maar de waarde is na het ontbijt (bijna) constant te hoog :( Ik eet netjes 2 boterhammen met met kaas of vlees beleg. Nu moet ik de komende 3 ochtenden een uur tussen de boterhammen wachten... blijft de waarde dan nog te hoog, dan moet ik alsnog insuline gaan spuiten.. De diabetes verpleegkundige gaf aan dat ik er wel rekening mee moet gaan houden dat het spuiten wordt, omdat het structureel te hoog is. Ook zei ze dat mijn lichaam iedere ochtend gewend is aan die 2 boterhammen, en zeker tijdens de zwangerschap. Het kan dus ook zijn dat ik na 1 boterham mezelf te "flauw" ga voelen, en ook dat mag weer niet...

Sorry meiden voor het lange verhaal, maar het valt me even flink tegen! Er een klein wondertje tegen de rand van de laptop te schoppen ;) maakt een hoop goed!

Liefs,

wat balen zeg!! gelukkig hoef je niet al te lang meer en na de bevalling kun je dan ook weer stoppen zeker met spuiten??
leuk is dat he dat je op momenten dat je je rot voelt juist de kleine even weer voelt dan weet je weer waarvoor je het doet!!

liefs, Karin

Hoi, Ja is niet echt leuk maar als het helpt is t natuurlijk fijn. Ik ben een Aug of juli moeder, omdat door mn zwangerschapsdiabetes ons kleintje waarsch, 2 weken eerder gehaald word hoor ik denk ik hier thuis. Ik spuit inmiddels 4 keer per dag en heb nog niet helemaal het goede schema maar tot nu toe doet de kleine het nog prima. Er valt wel mee te leven maar je moet wel er rekening mee houden. Succes hoor

Balen joh. Ik zit met precies hetzelfde. Ik ben nu een week of vijf bezig met een dieet en dat ging goed tot een week geleden. Nu heb ik vaak waardes boven de zeven, dus ben ook bang dat het insuline spuiten wordt.
Maar meid, ook al moeten we spuiten, het is nog maar voor een paar weekjes!

succes en sterkte,

Lydia

hey meiden,

bedankt voor jullie reactie's! ik weet het het is nog maar even.. maar ja het komt toch even rauw op je dak vallen... hopelijk helpt het om een uurtje te wachten tussen de boterhammen! maar wel fijn dat we hier ons hart kunnen luchten :)

Liefs,

Hè wat balen zeg... Tuurlijk valt t rauw op je dak... Logisch toch?? Dit moet weer ff bezinken en zoals altijd is die onzekerheid t ergst... Hoor je vd week dat t spuiten wordt kun je je er makkelijker bij neer leggen als met het "misschien" wat je nu hebt...
Snap je?? Sterkte meid!! X

Terug
Bovenaan