intake gehad en????

A

Anoniem

Guest
hallo

we hebben vanmiddag de intake gehad, we moeten nog 2 a 3 maanden wachten vordat we kunnen beginnen, dat valt ons erg mee en zijn we erg blij mee,
mijn man moest nog bloed prikken en ik heb een inw, echo gehad. alles zag er goed uit!!!
eind maart krijgen we een brief over hoe nu verder en met de recepten als ik het goed heb begrepen,
28 februari moet mijn man nog een bewerkingstest doen in een vloeistof.
het is nu voor 90% zeker dat het icsi word in eigen cyclus.
wij zijn weer blij en hebben er zin in

mariecaro?? he is het ju vergaan???

Hallo wilma!!

Fijn dat je gesprek goed ging!
Ja, wij hadden, denk ik, het gesprek na jullie. Heeft je man een grote wijnvlek in het gezicht? Zo ja, dan heb ik jullie gezien!!!

Ons gesprek was binnen 10 minuten klaar. Omdat wij eigenlijk alles al wisten en omdat wij ook al bekend waren in umcg.
Ook wij krijgen over plus minus zes weken een brief, waarin staat dat je mag beginnen op de eerste dag van je cyclus.
Wij krijgen ivf in eigen cyclus.
Misschien dat mijn vriend ook nog een keer een bewerkingstest moet doen. Op zich is zijn kwaliteit wel bekend bij umcg.

Groet marieke

Hoi meiden,

Mag ik vragen wat de reden is voor het feit dat jullie beiden IVF/ICSI gaan doen in jullie eigen cyclus? Heeft dat met het betreffende ziekenhuis te maken of gebeurt dit tegenwoordig vaker? Ik heb er namelijk nog niet zo vaak over gehoord. Het is natuurlijk wel minder belastend ivm al die hormonen die je dan niet hoeft te spuiten, maar is het niet zo dat je ook minder kans hebt op een goede bevruchting?  Ik zou hier wel graag meer over willen weten!

Liefs, Anke

Hoi Anke,
wat ik ervan weet is het volgende:
het UMC (utrechts medisch centrum) heeft onderzoek gedaan hoe een ivf behandeling draagbaarder te maken (het had natuurlijk allerlei medisch termen inzich maar dit is waar het vind ik op neer komt). het resultaat is dat een vrouw de 1e twee weken hormonen spuiten (start ivf) overslaat en in haar cyclus start met stap 2, zeg maar.
het is de nieuwste methode van ivf, zoals ik begrijp en na een jaar is de kans op een zwangerschap bij beide methodes evcen groot. De kans op een meerling zwangerschp is in de nieuwe methode echter veel kleiner. Ook gaan er meer vrouwen door met de behandeling omdat het 'minder' zwaar zou zijn. Ook zouden er betere embrio's ontstaan.

Ik heb dit alles uit een nieuw medisch tijdschrift (ligt nu in de winkel, begint met letter Z, ben naam vergete,  er  er staat groot IVF of een foto van 3 schotste jongetjes)

Stella  

Hallo dames

Het verschil met gewone ivf en die in eigen cyclus is dat 6 keer eigen cylus telt voor 1 normale ivf. Je mag 6 keer achter elkaar in de cyclussen. Het verschil is verder dat alleen je eigen ei eruit wordt gehaald met een punctie. je wordt dus niet gestimuleerd. Wel krijg je een beetje hormonen om het lichaam (baarmoeder) te optimaliseren. je gebruikt een beetje FSH, een hormoon om de eisprong niet te vroeg te laten plaatsvinden en verder 2 keer pregnyl.

Als deze zes keren niet gelukt zijn,. krijg je nog 2 gewone.
Door deze zes keer, worden de kansen toch weer groter en het is minder belastend.

Ze doen dit alleen in Groningen

Groetjes Marieke

om marieke even aan te vullen...
als je zoals wij in het UMCG loopt en je bent nog geen 36 dan doen ze standaard eerst 6 eigen cyclus pogingen,
in mijn geval icsi in eigen cyclus

en marieke
ja mijn man heeft een wijnvlek in zijn gezicht, (handig om iemand mee te herkennen)
maar waar zaten jullie dan en hoe zien julli er uit??
hadden jullie dezelfde arts?? ik vond het een prettig persoon.
wel grappig , dan gaan we waarschijnlijk gelijk op!!!
waar ik wel van baal is dat ik eigenlijk moet afvallen, ik ben daar al hel lang mee bezig maar wil nog niet zo lukken,
ik ben en emo eter.
Ze was trots op ons haha want we zijn vanaf 13 dec gestopt met roken!!!!
na aanleiding van de info avond op 11 dec

ik hoop weer wat van je te horen!!!
ben ook benieuwd hoe het met sabrina is , ze had op 8-2 de intake maar ging op vakantie.

groetjes wilma

anke als je googled op umcg/ivf kun je veel lezen over eigen cyclus.
moet je kijken onder"' bijzondere vormen"

Terug
Bovenaan