Intake gesprek IVF

Vandaag was het zover, we hadden de intake voor IVF in het UMC.
We hadden om 10.30 uur een afspraak maar moesten ivm inschrijving eerder aanwezig zijn.
Mijn mannetje was al om 05.30 uur de deur uit vanochtend, hij moest eerst nog naar Amsterdam. Op de terugweg 12 km file. Dus die kneep hem behoorlijk. Ik ben hem op zijn werk komen ophalen en toen naar het UMC. Goed op tijd al met al. Maar houd er gewoon niet van op het nippertje van de afgesproken tijd pas aanwezig te zijn.
Hebben we daar 50 minuten in de wachtkamer zitten wachten. Het liep een beetje uit vertelde ze al. Een beetje???? Wat vinden zei precies een beetje?
Nou goed uit eindelijk toch aan de beurt gekomen. En we hebben een goed gesprek gehad met de IVF arts. Ze heeft alles opgeschreven en van alles en nog wat gevraagd.
We komen pas daadwerkelijk actief op de wachtlijst als we de 6e IUI zonder resultaat hebben afgerond. Logisch natuurlijk ook, maar dat word dan dus pas eind december als het niet lukt!
Maar goed we hebben nog kans op een natuurlijke/ bijna natuurlijke zwangerschap. Of deze maand of de volgende met IUI. (ik hoop het zo)
Mijn man moet volgende week een sementest ( of terwijl, een potje vullen)  doen in het UMC en ik moet bij mijn volgende menstruatie op een van de eerste 4 dagen van mijn cyclus een FSH test doen aldaar!
Daarvan horen wij 21 december de uitslag. Dan weten we namelijk ook of de IUI wel of niet is geslaagd!
maar voorlopig staan we dus al klaar om op de wachtlijst gezet te gaan worden, dat is in ieder geval allemaal al wel geregeld nu.
Daarna naar mijn werk gesjeesd, naar eest mijn man weer naar zijn werk te hebben gebracht. Wij hebben nu eenmaal maar een auto dus dan moet je creatief zijn he!
En nog lekker een paar uurtjes gewerkt.

Oh Ing!
Ik zie jou de 22e in het UMC al (nog voor ons etentje dus) wij gaan inderdaad ook naar die IVF bijeenskomst. Het is helemaal niet verplicht maar ze vinden het wel belangrijk dat als je komt, dus dan doen we dat natuurlijk gewoon braaf.
Tot de 22e dan maar he!!!

Hoi,
Ik zag net jou stukje over IVF nadat ik de mijne had geschreven. Ik hoop echt dat jullie het niet nodig hebben omdat die 6e gewoon lukt! Is er trouwens een lange wachtlijst?
Heel veel succes met jullie 6e poging!!!!!!! groetjes Noortje

Wat een hectiek allemaal zeg! En dan ben je dus eigelijk nog te vroeg in het ziekenhuis. Maar dat heb je er natuurlijk graag voor over! Nou ik hoop dat ivf straks helemaal niet nodig is en wes jullie heel veel succes bij de laatste iui poging!!

Groetjes Berber

Wat een hectiek allemaal zeg! En dan ben je dus eigelijk nog te vroeg in het ziekenhuis. Maar dat heb je er natuurlijk graag voor over! Nou ik hoop dat ivf straks helemaal niet nodig is en wes jullie heel veel succes bij de laatste iui poging!!

Groetjes Berber

Hee Cynthia!

Dit heb je dus weer achter de rug! Welke arts heb jij eigenlijk gesproken? Ga je nu helemaal over naar het UMC of doen ze nog een gedeelte van de IVF in het Antonius?
Wel balen dat je nu nog niet op die wachtlijst mag hoor. Hij is toch 5 maanden. (toen wij erop gingen was ie dat in ieder geval) Ik hoop voor je dat ie weer wat korter gaat worden.

Wij moeten wel de 22ste verplicht omdat ze als je niet naar de bijeenkomst gaat geen IVF doen maar dat komt omdat we eerder aan de beurt zijn denk ik. Bij ons werd het wel verplicht gesteld maar dat heeft er misschien ook mee te maken dat jij in principe patient bent van het Antonius en zij ook de voorlichting kunnen doen.
Ik februari is er weer eentje. Wellicht is die handiger voor jullie anders ben je alles alweer vergeten.
Maargoed laten we ons nu eerst maar eens richten op IUI nr. 6! Zitten ze in december niet dicht bij jullie eigenlijk??
Bij ons wordt er tussen kerst en oud en nieuw geen IUI gedaan en in januari is het altijd erg druk en zit alles vol in de pool dus de arts raadde ons aan om de 6e IUI  nu meteen nog te doen.
We gaan er dus maar voor ondanks dat er 1 december pas gekeken wordt naar de endo.

lfs inge

Hoi Cynthia,

Mijn naam is Christine. Ik en mijn vriend zijn ook bezig om zwanger te worden. Wij zijn op dit moment bezig met Gonal. Nog geen IVF want in principe moeten we gewoon kunnen scoren met Gonal. Nu gaf mijn Gyneacoloog aan dat ik dit nog maar een paar keer kan doen, anders wordt het omschreven als onbegrepen invertifiliteit. We komen dan in aanmerking voor IVF in het UMC. Aangezien jij daar dus net een gesprek hebt gehad, ben ik benieuwd hoe lang de wachtlijsten zijn. Ik hoorde laatst iemand 2 jaar en daarna iemand dat het een half jaar was. Hebben ze daar iets over tegen jou gezegd?

Ik hoop wat van je te horen.

Groetjes, Christine

Terug
Bovenaan