intake ICSI

hallo Allemaal,

Ik heb een vraagje, over ruim een maand hebben mijn vrienden ik de intake voor ICSI. Kan iemand mij vertellen wat er dan precies wordt gedaan? Hoe langhet dan nog ongeveer duurt voordat  de behandeling start?
Wij hebben ervoor gekozen om gen chromosoomonderzoek te laten doen bij het zaad van mijn vriend. (hij is verminderd vruchtbaar). Wie heeft al ICSI ondergaan en kan me iets meer vertellen? Hebben jullie wel/niet voor het chromosoomonderzoek gekozen?
Ik hoor graag jullie verhalen.

Lies

Hoi Lies 82,

Ik kan je niet vertellen hoe zo'n intake voor een icsi gaat. Wij zijn nog niet zover.
Wij krijgen eind deze maand de 2e keer de uitslag of mijn man inderdaad verminderd vruchtbaar is. De eerste keer was de uitslag zodanig dat we vrijwel geen kans maken op een natuurlijke zwangerschap en aan ivf of icsi moeten denken. Mijn vragen aan jouw zijn: waarom hebben jullie ervoor gekozen om geen chromosomenonderderzoek te laten doen? En aan welke tijdstermijnen moet ik denken voordat je daadwerkelijk aan ivf/icsi begint?
Veel succes bij  bij icsi-intakegesprek.

Groetjes Bello

Hallo Belle,

Ik kan je niet vertellen over welketermijn je moet denken eer je daadwerkelijk gaat beginnen met de behandelingen. Dat vraag ik me ook af, maar dat kan ik nergens vinden. Volgens mij zijn er geen wachttijden, dus moet dat redelijk snel kunnen gaan.
Wij hebben ervoor gekozen om geen chromosomenonderzoek te doen, omdat ik ongeacht de uitslag een kindje wil. Wat meespeelt is dat de kans dat er sprake is van een erfelijke afwijking ook klein is bij ons. Ze verwachten niet iets te vinden. Ik heb persoonlijk nogal weinig met al die kansberekeningen. Stel dat ik 20% kans heb op een kindje met een bepaalde afwijking, wat houdt dat dan in? Ik weet dat ik dan alsnog een kindje zou willen. Daarbij wil ik ook niet alles weten. Iedereen heeft de kans op een kindje met een afwijking. Ik ken mensen die helemaal onderzocht zijn tijdens de zwangerschap, er werd gezegd dat er niets mis was en toen het kindje geboren werd bleek het meervoudig gehandicapt te zijn. De wetenschap is ook niet alles en zekerheden heb je gewoonweg niet.
Dat betekent niet dat ik het helemaal begrijp als andere er wel voor kiezen om die onderzoeken te ondergaan. Maar voormij persoonlijk hoeft het niet.
Lies

Hoi Lies 82,

Bedankt voor je antwoord!
Pas na de uitslag wil ik er zelf echt over na gaan denken wat wij willen.
Veel sterkte met het intakegesprek.

Groetjes Bello

hallo Lies
Ik wil even reageren op je vragen, hopende dat je er wat aan hebt.
Ik heb twee IUI-behandelingen gehad, maar de arts had al snel door dat dit geen zin had.Na doorverwezen te zijn naar een ander ziekenhuis, kregen wij te horen dat we een ICSI-behandeling moesten gaan proberen.
ICSI ==na gebruik van medicatie(injecties, die je jezelf moet geven) word   er een echo gemaakt om te zien hoeveel eitjes er zijn en hoeveel ze kunnen weghalen. Op de dag van de punctie worden de eitjes bij je weggehaald en moet je man zijn sperma inleveren. Er word bekeken welke eitjes bruikbaar zijn en het zaad word bewerkt. Bij IVF word dan het eitje en wat zaad in een schaaltje gedaan waarbij het zaadje zelf het eitje binnen moet gaan, bij ICSI word door een laborant bekeken welk zaadje het best lijkt en die wordt door de laborant in het eitje geinjecteerd. Na een paar dagen word het bevruchte eitje bij jou terug geplaatst(als er een bevruchting heeft plaatsgevonden)
Ik weet niet hoe het bij andere ziekenhuizen gaaat, maar in Rotterdam moet je bellen en zij kijken dan hoeveel mensen er op dezelfde tijd gereageerd hebben, want ze doen niet meer dan een paar per dag, en als er teveel mensen zich aanmelden dan kijken ze naar leeftijd en hoelang je al het wachten bent.
Wij mochten in maart 2006 starten,na een eerste keer te hebben aangemeld. En wij hadden geluk dat de dag waarop de punctie plaats vond, het sperma van mijn man beter was dan verwacht en i.p.v ICSI konden wij IVF doen, waardoor je kansen iets groter schijnt te zijn. En wij hebben heel veel geluk gehad, want de eerste poging is geslaagd en wij zijn nu alweer bijna 16 maanden de trotse ouders van een dochter en een zoon.
Wij hebben wel een chromosomen onderzoek gehad maar dat komt ook omdat mijn man van buitenlandse afkomst is(kijken ze ook of er verhoogde kans is op taaislijmziekte).
Ik wil jullie heel veel sterkte toewensen en ik hoop dat jullie kinderwens in vervulling mag gaan
groetjes J

Hallo Lies,
Heb je je IVF/ISCI gesprek al gehad?
Wij zijn sinds gisteren begonnen met de eerste ISCI poging en hadden ons gesprek gisteren (werd gisteren toevallig ook ongi, vandaar dat we meteen konden beginnen).
Mijn verhaal staat onder het kopje Ginger, Imme, Tessa.
Ik zit bij de gyn in een gewoon ziekenhuis en moet voor de bevruchting en de terugplaatsing naar een academisch ziekenhuis.
Hierdoor hadden wij gelukkig niet te maken met een wachtlijst.
Wat ik zelf heb gehoord van de gyn is dat je bij ICSI meer kans hebt op een bevruchting dan bij IVF, omdat ze rechtstreeks de zaadcel in  het eitje spuiten en je dus zowiezo een bevruchting hebt.
Ik hoop dat je ook snel mag beginnen, dan kunnen we elkaar mooi steunen de komende spannende weken.
Groetjes, Tessa

Terug
Bovenaan