INTAKE IVF

Hoi meiden,

Eindelijk de intake gehad van ivf/icsi. We zijn nu ingedeeld voor eind augustus dus dan gaan we eindelijk beginnen met de behandeling. Wat me opvalt is dat elk ziekhuis hun eigen schema hanteert en dat deze heel erg kan verschillen. In het lumc prik je eerst synarel op de 1e dag van je ongi en na 3 dagen komt gonal f erbij en vanaf dag 10 t/m dag 18 kan de punctie plaats vinden. Maar een ander ziekenhuis waar mijn vriendin loopt die moet eerst 2 weken de pil slikken en dan nog eens een week ofzo synarel prikken en dan pas komt gonal. En de zwangerschapstest is 17 dagen na de terugplaatsing en bij ons al na 12 dagen!

Wat zijn jullie ervaringen omtrendt de lengte van het schema bij ivf/icsi? Bij ons is dit dus 25 t/m 33 dagen. Wel lekker dat het niet zo lang is dan ben je er ook snel van af!

Ik vind het wel spannend allemaal, komt nu eindelijk dichterbij!

doei!

Marielle

Hee!
Eindelijk, eindelijk eindelijk! Geweldig dat het nu toch gaat gebeuren. Dat maandje wachten kan er dan ook nog wel bij, toch? Ik ben heel blij voor jullie!
Wij hebben 15 september een intakegesprek in de VU. Gisteren papieren gekregen met folders waar inderdaad ook dat verhaal staat wat jij beschrijft. Het is wel toevallig dat we zo ongeveer met alles gelijk lopen. Wie weet even oude kindjes straks....
En fijn om ervaringen te delen!
Even wat anders, mijn vriend kwam vandaag thuis met twee cd's met daarop het concert van afgelopen zaterdag. Een collega  had het van internet gehaald. Misschien een tip voor jou man?! Slaap lekker! groetjes

He, dat is een leuk idee van die cd!! Ik zal het doorgeven, alleen kunnen wij geen cd dowloaden, kost teveel ..geheugen ofzo..Waar vind ik dat?

Het zou inderdaad fantastisch zijn als we allebei zanger raken in dezelfde tijd. Kunnen we verder met ervaring uitwisselen!! Alleen dan op het gebied van zwanger zijn en kinderen opvoeden. Zou leuk zijn he..

Fijn dat de inseminatie goed is gegaan. En ik geloof niet zo dat er echt zoveel zaad verloren gaat als het een half uur onderweg is. Wij wonen drie kwartier vh ziekenhuis en we hebben ook een keer 6 miljoen gehad!! En mijn man doet het altijd thuis. en nu maar duimen dat het gelukt is deze keer!

gr
M

Hoi,
Hoe gaat het met je? Nog nieuws van het baby-maak front? Naar het strand gaan is er ook niet bij met dit weer....hoogstens om een frisse neus te halen. Ik denk  niet dat het gelukt is, heb last van vreetbuien en krijg pukkels. Eigenlijk hetzelfde liedje als iedere maand voordat ik ongesteld moet worden. Dus niks nieuws onder de zon.
De oma van mijn vriend gaat niet zo goed, 92 jaar en gewoon op. Opa en oma wonen nog samen in het bejaardentehuis en nu ziet opa ook wel dat het einde van zijn vrouw nadert. Toch heel tragisch als je zo ontzettend lang met elkaar samenleeft. We gaan er nu zoveel mogelijk langs voor een beetje afleiding. Het is het enige wat je nog kan doen. Ik doe het met liefde omdat ze altijd heel goed geweest zijn voor mijn vriend en zijn broer. Ik kan nou goed merken dat ik ouder wordt, aan dit soort dingen. Donderdag ben ik jarig....   Worden we nou oude moeders????????

Hoi Marielle

Weet (gelukkig) nog niet veel van IVF/ICSI dus kan je niets vertellen.

Maar wil je even alle succes van de wereld toewensen. Hoop dat het bij een poging blijft en dat het je allemaal meevalt!

Nogmaals heel veel succes en sterkte tijdens de behandeling!

Cynthia

Ik wil me even aansluiten bij Cynthia en jullie alle succes en geluk van de wereld wensen!
Wat betreft de verschillende ziekenhuizen..die hebben allemaal een ander beleid dus er kunnen verschillen in zitten. Dit heeft met budget en beschikbare middelen te maken. Maargoed hoe dan ook ze hebben allemaal als doel om ons zwanger te maken en daar gaat het tenslotte om!

Lfs inge

PS er gaat wel degelijk zaad verloren op weg naar het ziekenhuis volgens mijn gyn. Wij wonen 10 minuten van het ziekenhuis maar omdat mijn man vermindere kwaliteit heeft en er dus niets verloren mag gaan moet hij altijd in het ziekenhuis zijn potje vullen. Waarschijnlijk heeft jouw man er meer en blijft er  nog meer dan genoeg over ondanks de reis. Scheelt een heel genant gedoe ik het ziekenhuis kan ik je vertellen.

hI,

Bedankt voor jullie reacties. Wel raar dat er inderdaad zaad verloren gaat. Ik zal het de volgende keer eens vragen(volgende week) hoe dat zit. Het lumc is toch 1 van de beste ziekenhuizen dus mag je ervan uitgaan dat ze zoiets weten. Voor ivf maakt het niets uit want als het te weinig is dan stappen ze over op icsi. Daarom gaan we ook ivf/icsi doen.

Een paar maanden geleden zag ik enorm op tegen de hele behandeling maar nu heb ik er zelfs zin in!! Dat komt, denk ik, omdat ik mij realiseer dat we echt niet zwanger gaan worden zonder hulp. We hadden best nog hoop en ik heb een aantal meiden gezien op dit forum die zwanger zijn geraakt na de spataderoperatie van hun man. Dit is helaas niet voor ons wegelegd maar onze tijd komt nu ook!!

thx
Marielle

Terug
Bovenaan