Intake Kraamzorg , handige vragen?

Hoi iedereen,

Ik heb volgende week woensdag de intake voor de kraamzorg.
Is mijn eerste kindje en heb eigenlijk geen idee wat ik allemaal kan verwachten.
Hebben jullie nog handige tips die ik kan vragen of zijn er dingen waar ik op moet letten??
Graag hoor ik jullie ervaringen....

Groetjes Pien
32 weken zwanger

Hallo,

nou verwacht gewoon niets
Stom antwoordt hé.

Nou wij hadden verschillende verhalen gehoord : de babykamer inspectie, vragen over je financieele situatie, drugs gebruik, enz...
Dus wij ons druk maken of alles wel goed was en zo. Dit vrouw komt, heel leuk gesproken met haar. Het was meer een gesprek over onze mogelijkheden (cursussen, en huur materialen, enz). Ze heeft nergens naar gekeken. Ze verwachte dat aales we in oorde was. Geen rare vragen, niets.
Echt een leuk gesprek. Veel info wat wel en niet moet/mag. Zoals bed verhogen en hoe, hoeveel uur en wat ze doen, of we bezaar hadden voor een stagaire, enz.

Dus maak je niet druk. Het valt allemaal wel mee. Het gesprek is voorbij voordat je het weet.

Veel succes, Groetjes Jeanine

Bij mij heeft ze een glas frisdrank gedronken, naar de wc geweest en  gevraagd of we een bedje met dekentje, een kruik, een thermometer voor moeder en kind en een badje op een standaard hadden. Nou dat hadden we allemaal in huis.
Ik heb gevraagd of ik per se mijn bed moest verhogen. Het is een boxspring met heeeel veel pootjes. Dat hoefde niet, hij was al 60 cm hoog.
En ze vertelde dat we recht hadden op 48 uur kraamzorg en we hebben uiteindelijk door de drukte slechts 25 uur gehad......
Dat is alles!

bij mij vroeg ze of ik werkhoogtes(bed commode)acceptabel had
de babykamer werd geinspecteerd(ze letten vooral op bed hoe je
m opmaakt) verder of ik alles in huis had wat de kr.zorg nodig is
om huishouden jou en baby goed kan verzorgen ong half uurtje
was ze weg

succes en sterkte met de laatste loodjes

Hier was het bij de oudste (bij de 2e en 3e werd het telefonisch afgehandeld) ook eigenlijk gewoon een gezellig gesprek.
Ze had een checklist bij zich met dingen die voor de kraamhulp in huis moeten zijn zodat zij haar werk goed kan doen als ze bij jullie is, maar dat zijn dingen die de meeste mensen wel in huis zijn. Verder nog tips en trucs voor wat er mogelijk is (als je nog geen kruiken hebt en je kan ze lenen, even nieuw rubbertje/leertje in de dop kopen bijvoorbeeld).

Toen ze hoorde dat we een oude familiewieg in gebruik hadden wou ze die graag even zien. Niet om te controleren (ze had al gevraagd naar het matrasje en dat was nieuw etc) maar ze vond dat altijd zo leuk dat wel een blik om de hoek van de babykamer wou werpen .
Verder heeft ze daar nergens naar gekeken/ gecontroleerd. Dat ze er ging kijken was dus puur voor haarzelf haha nou dat mocht van mij wel hoor, want wij waren en zijn helemaal verliefd op die wieg, dus 1 om extra aan te pronken is niet erg .

groetjes,
Marije

De 'controle' bestond hier uit de vraag of we alles op tijd dachten klaar te hebben. Verder vragen als of er gerookt werd in huis, of er huisdieren waren. Dit omdat er ook kraamhulpen zijn die astmatisch zijn. Nog even uitleg dat de kraamhulp nwel boodschappen mag doen, maar alleen met contant geld, geen pinpas meegeven. En dat was het wel.

Terug
Bovenaan