intake kraamzorg

A

Anoniem

Guest
Hallo allemaal,

Even een vraagje.

Maandag middag komt bij mij een mevrouw van de kraamzorg langs voor een intake gesprek.

Enig idee waar dat allemaal over gaat? En wat ze dan gaan controleren in huis?

Tis ons eerste kindje dus ben er niet zo van op de hoogte, maar wel erg nieuwsgierig.

Ben benieuwd!

Groetjes

Lot
32 wk

Hoi,

Ik ben zelf ook zwanger van de eerste maar ik weet van mijn man(die heeft al 2 kids van een eerdere vrouw)dat ze gaan kijken of je globaal zeg maar alles hebt.Dus het bedje,commode en hang/legkast.En volgens mij een korte blik in je kledinggardarobe van je kleine.

Ik hoop dat je er wat aan zult hebben,maar wees niet bang zo streng zijn ze niet.

Groetjes Bernice(17w+2d zwanger,eerste kindje)

Bij mij zijn ze niet eens boven geweest om te komen kijken naar het kamertje, etc...Ik heb zelfs van mensen gehoord dat ze ook wel eens een telefonische intake doen. Ze zullen vragen stellen over jouw kraamtijd, wat jij er van verwacht en van jouw kraamhulp. Je kunt hierbij aangeven of je het erg vindt als er bijvoorbeeld een stagiare  mee komt en of je graag een ervaren kraamhulp zou willen. Je krijgt te horen op hoeveel uur je recht hebt en of je borstvoeding wilt gaan geven...maargoed..Elke intake zal wel wat anders verlopen, maar bij mij was die vrouw met een half uurtje weer buiten! Stelt dus niet zoveel voor!

Succes!!! X Brigitte

bij ging het hetzelfde als bij brigitte!! die vrouw was binnen een half uurtje weer weg, en we hebben eigenlijk alleen maar gezellig zitten kletsen hahahah, ze vraagt idd waar je wil bevallen en bV of fles enz wil gaan geven, of je genoeg de juiste spulletjes hebt enz. ik vond het eigenlijk zonde van de tijd maar het was wel gezellie!

veel plezier hahah

liefs sweety (ruim 38w zw)

Hoi,

Bij mij ook het zelfde, ze heeft bij mij nergens naar gekeken, alleen het lijstje besproken en gevraagd of ik alles in huis had. Voor de rest gezellig met haar gekletst en thee gedronken. Heel toevallig was de mevrouw van de intake later ook mijn kraamverzorgster en dat was erg gezellig.

Suc6 met je zwangerschap

Groetjes Yvette
Inmiddels mama van een gezonde dochter

Hallo,

Bij mij hebben ze ook nergens op gecontroleerd wat ik allemaal had.
De intake ging puur over mijn wensen wat ik voor kraamzorg wilde (een jonger of een ouder iemand) en wat ik er van verwachte etc
En ze leggen wat dingen uit over de kraamzorg hoe het werkt enz.
kijken of je huisdieren hebt ( dit omdat niet iedere kraamverzorgster met dieren wil/kan werken) etc etc

en ze nemen je gegevens even door

ze leggen je gewoon ook de dingen uit stelt niet zo heel veel voor.
maar bij mij controleerde ze helemaal niks.

Mvg

Hallo lot84,

Bij mij hebben ze de intake via de telefoon gedaan terwijl het
me eerste was.Net wat alle andere zeggen gewoon het lijstje
door nemen en ze vragen jou wat jij van hun verwacht ze gaan
kijken hoeveel kraam uren je gaat krijgen en dat soort dingen.
Het is helemaal niets om je zorgen over te maken het stelt niets
voor ik heb ongeveer 20 min met iemand toen aan de telefoon
gehangen en toen was alles geregeld en een paar dagen later
kreeg ik alles op gestuurd wat er toen besproken was.

Suc6 met je zwangerschap.......

Groetjes Belinda mama van Marissa 10 mnd

Thanks ladies!!

Ik maak me er ook geen zorgen over hoor, heb alles in huis enzo maar had geen idee waarom ze langs komen en waar je op moet letten enzo...

Welke vragen stellen ze dan zo ongeveer??
Pfff ik voel me echt een leek zo hoor, maar heb me echt buiten het aanvragen ervan totaal niet bezig gehouden met kraamzorg.. En toen ze me belde dat ze een afspraak wilde maken om langs te komen dacht ik HUH... waarom dat dan??

Gr Lot

Terug
Bovenaan