Intake kraamzorg

A

Anoniem

Guest
Hallo allemaal,

Ik heb onlangs de brief gekregen. Ik krijg een telefonische intake met Icare volgende week dinsdagmiddag. Ik heb echter nog zo veel vragen, die ik volgens mij niet telefonisch kan stellen. (bv. is dit een goed dekentje voor in het bedje-> hoe leg je dit in g...naam telefonisch uit?). Ik heb gebeld waarom ze niet langs kwamen, blijkt dit te liggen aan zorgverzekeraar Het Groene Land. Zij vergoeden geen huisbezoeken.

Nu heb ik nog een probleempje, volgens mij hebben wij een lijstje gekregen wat je allemaal in huis moet hebben, ja je raadt het al!@ Ik weet niet meer waar ik het lijstje gelaten heb.Kunnen jullie mij hiermee helpen?

Groetjes Rolanda (33 wk+ 3 dg)

Zo'n lijstje kun je wel vinden op internet. Bijvoorbeeld op de prenatal site. En wel raar dat ze niet langs komen? Ik zou het wel checken bij je verzekering, misschien wil het kraambureau er makkelijk van af komen?
En als je een wollen dekentje hebt is dat goed, met een laken er onder. En als je kraamhulp er is (zodra de kleine is geboren) kun je het ook aan haar vragen.

Als je specifieke vragen hebt kun je die natuurlijk ook op bijvoorbeeld 0-1 jaar, voorjaar-moeders stellen!

groetjes Mariska

Hoi,

Ik heb ook het lijstje van de prenetal gebruikt, die was bij mij zelfs nog wat uitgebreider dan die van de kraamzorg!
Ook ik heb een telefonische intake gehad terwijl ik zwanger ben van de 1e. Vond het wel vervelend maar ja, ze hadden het echt heel druk. Het heeft hier zelfs in de krant gestaan. Er was hier in de regio sprake van een ware geboortegolf en dat in de vakantie. Dus hadden ze gewoon niet iemand beschikbaar voor het thuisbezoek.

En als ze straks iets missen is het jammer hoor. Dan hadden ze maar langs moeten komen. De winkels zijn dan ook nog open.

Groetjes Rinske 37,2wk

Ik vind dat alle zorgverzekeraars de huisbezoeken voor de intake zouden moeten vergoeden.
Zelf zijn ze vorige week bij ons langsgeweest en dat vond ik heel fijn. Ze kijken of je alles hebt en geven advies. En ik had zelf ook wat vragen.
Lijkt mij door de telefoon toch lastig inderdaad....

Liefs Suus

Meiden,

allemaal bedankt voor het meedenken. Ben er achter gekomen dat ik nog wel wat dingetjes mis. Moet maar snel even boodschappen doen.

Een erg leuke site trouwens, van de prenatal. Bedankt hiervoor.

Wat betreft Icare, zij verzekerden mij dat ze ook liever huisbezoeken deden bij een 1e kindje, maar dat dit echt afhankelijk is van de zorgverzekeraar. Ze zijn momenteel aan het proberen om Het Groene Land ook zo ver te krijgen dat een huisbezoek (zeker bij 1e kindje) vergoed gaat worden.

Rolanda

Bij mij (ben zwanger van de eerste) is wel iemand op huisbezoek geweest, maar heeft nergens naar gekeken. wat dat betreft had het ook wel telefonisch gekund... Maar je krijgt toch best veel info, het gesprek duurde best lang. Dat is dan weer niet handig over de telefoon...

Hoi,

Ik hoor hier helemaal niet thuis op dit forum maar ik voel me geroepen dat ik hierop even moet reageren. Ik ben zelf ook verzekerd bij het Groene Land en ik heb wel gewoon thuis een intake gehad. Dit werd gewoon vergoed. Ik zou dus nog een x bellen en er op staan dat er een bezoek aan huis wordt gebracht. Zeker als je nog de nodige vragen enzovoort hebt!!

Groetjes,

Frieda
Mv. Kyra 07-06-2007

Terug
Bovenaan