intake kraamzorg

A

Anoniem

Guest
Hoi meiden

Maandag komt er een mevr van de kraamzorg voor een intake gesprek.
Heeft iemand van jullie deze al gehad en wat houd het in?
Word er ook verwacht dat je alles klaar hebt (hebben we ook wel zo'n beetje maar toch).

Het zal mij benieuwen.

Ze zei ook nog gefeliciteerd met jullie eerste kindje. Nou het worden wel onze eerste 2 kindjes!
Daar worden zo vaak fouten mee gemaakt en ik stoor me daar best weleens aan.
Alles is gericht op 1 babytje, natuurlijk komt dit ook het meeste voor maar voor ons is het net zo bijzonder als iemand die 1 kindje verwacht. Zo dit moest ik ff kwijt.

Groetjes plodder

Hi plodder,

wat slecht zeg dat ze niet wist dat je  zwanger bent van 2.

heb nog geen intake gesprek gehad deze keer, maar wel bij mijn 1ste zwangerschap, ik verwachte er heel wat van maar het was alleen een kort gesprek, over wat de kraamzorg allemaal wel en vooral niet deed.   Alleen alles voor het kind en moeder, niet bv de hond uitlaten (die hadden we toen  nog). Ze is niet eens in de babykamer gaan kijken. Toen we de kraamhulp trouwens kregen was het een ontzettend leuk mens, die meteen zei oh ik kan ook wel je hond uitlaten, vind ik leuk. Ach ja.

maar misschien is het intake gesprek per kraambureau ook wel anders.

groetjes,
lia

2x een 1e kindje en dat nog wel op 1 dag! Dubbel zo zwaar lijkt me als je ineens 2 kindjes hebt waar je van de een op de andere dag voor moet gaan zorgen! Ik vind het al zo'n raar idee dat ik dadelijk ineens een kindje heb en er gelijk de hele dag iets mee moet doen, voorlopig ook elke dag! Jij hebt er dan zelfs 2 die ineens heel veel aandacht willen, spannend!!

Ik heb nog geen gesprek met de kraamzorg gepland staan. Ik ben wel benieuwd wanneer er iemand langs komt. Als het goed is komen ze bij mij ongeveer 6 weken van te voren langs. (dat is eigenlijk al over 2,5 week... ik ben benieuwd wanneer ik iets hoor)
Laat je nog weten hoe het gesprek is gegaan? Ik ben erg benieuwd!

Bij mijn eerste kwamen ze volgens iets van 7 weken van tevoren. Ik had toen wel alles staan, maar niet alles gewassen etc.
Echter, die mevrouw had al de indruk dat wij het wel voor elkaar maakten en serieus alles deden.

Nu moet ik nog beginnen.......maar ik heb nog even de tijd denk ik dan maar!

gr mama van MD

hoi,

Heb nog geen gesprek gehad. gaat nu ook wat anders. het kraambureau waarbij ik me had aangemeld is failliet gegaan. nu is het overgenomen door een bureau dat ik niet ken. Kreeg vanavond telefoontje dat ze volgende week woensdag om 11.00 eem telefonische intake doen. heb hier een slecht gevoel over. ik had het eerste bureau gekozen omdat ik een specifieke kraamhulp wilde. Die was bij een vriendin en dat klikte zo goed dat ik haar graag ook had. personeel is wel overgenomen, dus ik wacht het wel af.
van mijn eerste zwangerschap weet ik nog dat er iemand kwam en vertelde wat de kraamhulp inhield. Wat ik wel en niet kon verwachten.  De arbo richtlijnen werden doorgenomen. Verder heeft ze niet gecheckt of ik alles wel in huis had (wat wel het geval was trouwens) Toen was ik een stuk vlotter met alles voor elkaar maken.
Nou succes met je gesprek.

Groetjes,
sabine  

Heb net brief gehad van Icare, ze willen volgende week woensdag ochtend om 11.15 langskomen voor mijn intakegesprek. Zeggen wel in de brief dat ikzelf even goed na moet lezen voor welke dingen je allemaal aanvullend verzekerd bent..

Nou hebben ze mazzel, want we zijn volgende week allebei vrij - klusweek voor de kinderkamer, dus ze valt met de neus in de boter.. we hebben dus nog letterlijk NIKS staan. Het is er allemaal wel, maar het staat of bij een van beide ouderparen of op de studeerkamer, te wachten tot de babykamer klaar is.

Nog negen weken te gaan voordat ons prinsesje verwacht wordt en papa is vanaf volgende week 3 weken vrij, dus dat moet lukken....

Wat betreft de zorgverzekering hoef ik me echt geen zorgen te maken, ik heb een super de super de luxe pakket waarbij echt álles gedekt wordt.

Es

Terug
Bovenaan