intake kraamzorg

Even een vraag aan jullie...

Vorige week belde de kraamzorgorganisatie dat ze een intakegesprek wilden plannen. Ze komen volgende week dinsdag.

Bij onze eerste heb ik toen alleen een telefonische intake gehad maar naar mijn idee was dat wat later in de zwangerschap maar ik kan me vergissen. Ik ben nu 28 weken zwanger.

Ik vraag me af wat ik me er bij voor moet stellen, ben het vergeten te vragen. De meeste spullen van de kraamuitzetlijst heb ik nog wel van onze eerste, maar komen ze dat nu allemaal al checken?

Wie van jullie heeft de intake al gehad en wat kan ik verwachten? Ze gaven aan dat het gesprek een uur duurt. O ja, we krijgen kraamzorg van Naviva (midden en oost nederland).

Groet,
cy2009

Hoi,

Ik moet bekennen dat ik het niet meer weet. Geloof dat ze wel langs zijn gekomen, maar idd later in de zwangerschap, toen ik al met verlof was. Ze hebben toen een beetje het kamertje bekeken, maar dat was meer interesse dan dit moet je, dat moet je. En verder was het meer een gesprek van wat kan je verwachten en wat wil je. Niets om je zorgen om te maken.

Bij ons moeten ze nu echt nog niet komen hoor, het is nog één grote bouwplaats en de babykamer is echt het laatste wat aan de beurt zal komen. Ik hoop dat het over een week of 4-5 klaar is. Wij krijgen als het goed is wel een telefonische intake. Tja ze bellen maar.

Niet te druk om maken, als de basis goed is, dus bed op hoogte en kruiken in huis e.d. dan is het prima.

Succes en laat ons weten wat ze er van vonden.

Groetjes Nanda

Hoi,
Je hoeft je geen zorgen te maken hoor. Vorige keer (2008) is er ook iemand bij ons geweest. Ze had een informatieboek mee en die hebben we doorgenomen. Ze heeft uit interesse het kamertje bekeken. Ik weet niet meer in welke week ze kwam maar waarschijnlijk wat later want het kamertje was al af maar ik had nog niet alles in huis.

Gisteren heb ik een telefonische intake gehad omdat de vorige zo kort geleden was.
Ze deden weer hetzelfde. Het boek een beetje doornemen, wat je in huis moet hebben bij de bevalling, of je borst- flesvoeding wilt geven, wanneer je wie moet bellen, wat je kunt verwachten van de kraamhulp, of je bezwaar hebt tegen een stagiaire, of er gerookt mag worden, of je huisdieren hebt, wat voor woning je hebt, wanneer je klossen en een po in huis moet hebben etc etc.

Succes & groetjes!

och heden, ik hoop dat ze bij mij ook nog ff wachten met komen!! tis in allebei de huizen een beestenbende  en de babykamer is alleen nog maar behangen... verder staat er nog niks...

nou ja ik wacht wel af!

Vandaag intakegesprek gehad; was erg leuk! Een hele leuke vrouw die eigenlijk gewoon alle wensen en administratieve dingen naliep. De verwachting dat de babykamer of uitzet al compleet was, had ze helemaal niet.

En nog een leuke meevaller, omdat ik aanvulllend verzekerd ben bij IZZ kreeg ik 20 uur extra kraamzorg! dat betekent 8 dagen volledige kraamzorg!

Heel fijn dus en een leuk gesprek!

Groet!

Terug
Bovenaan