intake kraamzorg

Hallo allemaal,

Een dinsdag heb ik intake voor de kraamzorg. Alleen nu ben ik dus niet op de hoogte of dan het kamertje echt helemaal af moet zijn?? Komt ze dat controleren of is het echt alleen een gesprekje? Ook ben ik benieuwd of je dan in de kraamweek diezelfde persoon krijg die nu je intake afneemt?

Misschien zijn het wel domme vragen, maar ze schoten me ineens te binnen!

Alvast bedankt voor de antwoorden. Fijne dag!
 
Nee hoor geen zorgen kamertje hoeft niet af te zijn.Het is alleen een koet voorbereidend gesprek met uitleg wat kraamzorg precies komt doen.
Verder is de vrouw die gesprek afneemt niet degene die op de dag zelf bij je thuis komt.Dit weet je niet van tevoren,wie je krijgt.
 
Ik heb de intake telefonisch gehad. Maar dat is omdat ik in het kraamhotel ga kramen en mijn 6e kindje krijg. Ik weet niet hoe lang je zwagner bent, maar er word aangeraden het kamertje rond de 34 weken klaar te hebben. Maar als het in ieder geval maar voor de 37 weken zwanger is, omdat vanaf die tijd je kindje geboren mag worden.
 
ik heb de intake ook thuis gehad, ze komen gewoon ff praten om voor tebereiden hoe het gaat lopen en wanneer je ze moet bellen enzo, en wat de kraamhulp moet doen en wat hun verplichtingen zijn en wat je al in huis moet hebben , en wat jou wensen zijn.

ik had het kamertje al klaar maar bij de bevalling ik kwam thuis en bedje was heel anders opgemaakt, was te hoog op gemaakt, dus als er iets niet goed is wordt door de kraamhulp wel verandert, geen zorgen maken.

veel s6 ermee

liefs
 
Idd zoals de andere meiden al zeggen Geen zorgen!
Gaat er idd over watvoor gezin jullie zijn (meerdere kinderen, we;/niet rokend, huisdierene nz enz)
Wat voor werkzaamheden de kraamzorg wel en niet doet enz.
En als jij evt nog vragen hebt kan je ze ook stellen maar kamertje hoeft idd niet af! Geen zorgen!
Geloof dat hij bij 7 maanden af moet zijn!
Succes!
 
Schrok me kapot van je bericht haha. Gelukkig dat het kamertje nog niet af hoeft te zijn. Kraamzorg komt 18 mei kijken en pas 14 juni wordt alles bezorgd. Pffieuw!
 
Bij de oudste kwam er idd ook iemand (daarna telefonisch) en ze wilde alleen het kamertje zien toen ze hoorde dat we de familiewieg gingen gebruiken.... want ze vond wiegjes zo leuk, helemaal als ze een geschiedenis hadden :)

Kamertje was toen grotendeels wel klaar, maar heeft ze echt niet naar gekeken.
 
Hallo allemaal,

De kraamzorg is gister geweest en inderdaad heb ik me weer zorgen gemaakt om niks! Die hormonen toch ook! Ze wilde alleen wat dekentjes zien of we de goede hebben en weten wat voor matrasje we hebben aangeschaft. Nu is dat dus een aerosleep en daar zijn hun niet zo enthosiast over dus leggen ze in de kraamweek een hydroluier eroverheen. Ik dacht echt dat ik een veilig matrasje had aangeschaft, maar daar blijken de meningen over verdeeld.

Maar voor de rest meer informatieve rompslomp en niks om je druk over te maken ;)

Dank jullie voor de reactie's!

Groetjes Girl 89
 
Terug
Bovenaan