Intake kraamzorg

Hebben jullie de intake al gehad? Ben benieuwd wat ze allemaal willen weten en of ze ook echt het babykamertje gaan 'controleren' zoals ik weleens gehoord heb..

Liefs Esje
 
Hoi hier een juni 2010 mama,

Hier is het kamertje nooit gecontroleerd. Ze hebben alleen even gevraagd of ik een paar dingen in huis had en of ik ze anders nog even kon kopen.
Verder vragen ze naar speciale wensen en verzoeken:
Mag je kraamzorg buiten roken of wil je geen roker, heb je huisdieren, heb je hulp van familie of sta je er alleen voor, wil je in het ziekenhuis bevallen of thuis etc etc
Verder vragen ze of je borstvoeding wilt gaan geven, of je weet wat 'rooming in' is (dat de baby de eerste weken bij je op de kamer slaapt) etc

Ik heb onder andere gevraagd naar iemand die geen problemen heeft met honden ( ik heb er 2 ) en naar een jonger iemand omdat ik een 'ouderwets type' niet zag zitten (vraag me niet waarom).

Verder moeten ze gewoon niet zo moeilijk doen over het kamertje vind ik. Als zij hun werk maar goed kunnen doen toch........

Succes
 
Hier vorige week de intake gehad.....
Ook geen controle van het kamertje. Gewoon even kennismaken, wat vargen, wensen van ons, wensen van hun en informatie over borstvoeding/flesvoeding etc.

Stelt niet zoveel voor dus.... :)
 
Ps. Ik had uiteindelijk echt een schat van een kraamzorg.

Alleen tijdens het weekend en kwam er een ander die heel naar overkwam. Zowel mijn man als ik vonden het echt vervelend om haar in huis te hebben. Normaal ben ik volgens mij niet zo moeilijk.......(hoop ik)

We hebben haar ook na 2 uurtjes weggestuurd en ik heb het kraamcentrum gebeld. De volgende dag kreeg ik meteen een ander ipv die mevrouw.

Kortom: Je kraamtijd moet je nooit laten verpesten door een kraamzorg. Bel gewoon het kraamcentrum als er iets is en vraag ze om een oplossing

Succes
 
Mijn intakegesprek ging gewoon over de telefoon, lekker makkelijk. Dit wordt ons derde kindje dus daar zal het wel mee te maken hebben dat ze niet meer langskomen.
 
Terug
Bovenaan