intake kraamzorg

Vanmorgen de intake van de kraamzorg gehad.

Wij hebben gekozen voor liemerscare, konden ook naar stmg maar dat leek mij niets.
Reden gevoel.

Ze vroeg van alles en of het bed al hoog stond en legde uit wat de kraamzorg allemaal mocht doen.
Ze mocht niet roken, niet de hond uitlaten en verder alles in overleg.

Ik denk zolang ze op balkon rookt wat zou het mij uitmaken. (ook al rook ik zelf niet)
Vond het jammer dat ze de hond niet uit mogen laten. Mocht het wel vragen maar dat mochten ze weigeren.

krijg 49 uur kraamzorg verdeeld over 8 dagen. Waarvan 4 uur per dag gegarandeerd. Nu maar afwachten.......

Ik maakte mij wel zorgen omdat je van die "spook" verhalen hoort over dat ze komen controleren en vertellen hoe alles precies moet, maar dat was helemaal niet zo..... ze vroeg niet eens of ze de baby kamer mocht bekijken.

Dus 100% mee gevallen. Laat de kleine nu maar komen kan niet wachten :)

ik heb zelf in de kraamzorg gezeten en inderdaad de hond uitlaten hoord er niet meer bij en ramen lappen is al heel lang verleden tijd. maar ergens snap ik het wel. ze komen natuurlijk voor moeder er kind.
ik denk dat jij bij een stad woont, aangezien je verteld over die 49 uur zorg en minimaal 4 uur per dag. betekend dat,dat ze bij drukte misschien maar 4 uur komen?
hier krijg je zowieso 49 uur en dan komen de bevallingsuren daar nog bovenop.
laat het maar gewoon lekker gebeuren en ga als een echte kraamvrouw de week in....heerlijk op bed liggen en verwent worden,want het is uniek zo'n week!

Ik krijg deze x ook telefonisch. Ze stelden voor dit half oktober te doen, leek me beetje kort dag, aangezien mijn zoon er met 37 weken al was. Nu naar eind september verschoven...

Hier kwam zo'n potige oudere dame idd alles controleren. Ik moest toen de kruiken nog krijgen van m'n zusje en ik was ff bang dat ik die nog moest komen laten zien vtv Hahaha. Daarom was ik btje verbaasd dat ze nu alleen maar een telefoontje deden en pas zo laat.

Ik verwacht m'n kraampakket van Trias wel binnenkort, hebben jullie die al binnen? Ik ben bij à 31 weken...

hoi hoi

ik heb volgende week maandag de intake van liemerscare.
dit is voor ons wel de tweede keer maar de vorige keer hadden we stmg.
ben beniieuwd volgende week.

Ik heb het ook al gehad... Vond het gesprek erg ontspannen en ergens wel jammer dat ze niet even boven keek.. Had ik wel verwacht en wilde vol trots laten zien hoe ver we al waren...en eventuele tips aanhoren, maar goed...

Mijn telefonische intake is vrijdag. De 2e keer doen ze heir altijd per telefoon. En het aantal uren dat ik krijg is maar 44, dacht ik, misschien meer als je bv gaat geven.
Mijn kraampakket heb ik al een paar weken in huis. kreeg die al met 28 weken. ben nu bijna 31 weken.

Terug
Bovenaan