intakegesprek verloskundige. Wie heeft ervaring?

Hoi allemaal,
a.s. Woensdag hebben wij ons intakegesprek bij de verloskundige. Ik heb eigenlijk geen flauw idee wat ik daarvan kan verwachten? Wie heeft dit al gehad. Ik denk dat ik ook erg vroeg mag komen, ben dan 7 weken en 2 dagen zwanger. Maar dat had er ook mee te maken dat ze het druk had en dat er dan een plaatsje vrij was. Ik vind het alleen maar leuk om nu al te komen. Zou ik het hartje al kunnen horen, of is het daar te vroeg voor?

Groetjes, Lieke

hoi lieke
bij de intake maak je een babbeltje over jezelf,je werk,werk van je man,evt. erfelijke ziektes in de familie,ze meet je bloeddruk en ze prikt bloed wat onderzocht word op je bloedgroep',soa's en hiv.ze zal ook wel even aan je buik voelen,maar ws valt er nog niet veel te voelen.het hartje is nog niet te horen.bij ons proberen ze dat pas rond een week of 16.voor die tijd is de kans erg klein.ik weet niet of je vk zelf een echo-apparaat heeft en je gevraagd heeft met een volle blaas te komen?zoja,dan maakt ze een echo.anders krijg een een afspraak voor een echo over een paar weekjes.en ze zal je ook vragen of je evt een nekplooimeting en bloedtest wil laten doen om de kans op een kindje met een chromosoomafwijking te berekenen.die nekplooimeting  word sinds 3 ? jaar iedereen standaard aangeboden  alleen moet je het wel zelf betalen.omdat die nekplooimeting tussen de 9e en 13e week moet gebeuren doen ze tegenwoordig al voor de 12 weken een termijnecho.ik kreeg hem de vorige keer met 8,5 wk.en met 12 wk nog een keer,maar onze vk heeft zelf zo'n ding,dus dat is wel makkelijk.wij hebben geen nekplooimeting gedaan en doen het dit keer ook niet.het is en blijft een schatting wat ze ermee doen en als je het zeker wilt weten kun je naar aanleiding van de schatting een vruchtwaterpunctie laten doen.dat is aan mij niet besteed.als ons kindje iets mankeert dan zien we dat wel met de 20-wekenecho en weglaten halen omdat het down heeft is voor ons ook geen optie.maar dat is dus iets wat jullie zelf moeten beslissen en van te voren over na moeten denken.
volgens mij heb ik nu alles wel genoemd.veel plezier!!!

Hi Lieke,

Gefeliciteerd met je zwangerschap!

Ik ben vandaag naar de vk geweest. (ik ben 7 weken en 3 dagen zwanger)

Wat Kari allemaal heeft uitgelegd klopt helemaal :)

Het is nog te vroeg om naar het hartje te luisteren.. Dit is wel
mogelijk, maar dat doen ze alleen bij diegene die in een bepaald
'risico groep' vallen.

Nog een fijne zwangerschap!

Groetjes uit Boston

Hoi Lieke,

Wij lopen gelijk op!
Ik heb morgen ook mijn 1e echte  afspraak met 7 weken en 3 dagen, alleen dan bij de gyn. Ik ben met een beetje hulp van hem zwanger geworden.
Ik weet ook niet wat mij te wachten staat. Met 5 weken is alleen gecontroleerd of het vruchtje op de juiste plaats zat omdat ik zo'n pijn had. En dat was het toen. Morgen voor het echie. Spannend hoor.

Groetjes Cin

Terug
Bovenaan