Integrale vroeghulp

<p>Hallo, </p><p>heeft iemand ervaring met integrale vroeghulp? <br />kindje van 3 heeft een spraakachterstand maar verder geen problemen en cb adviseert steeds naar integrale vroeghulp maar ik vind het zelf niet nodig. <br />Ik zie vooral verhalen van ouders die wel tevreden zijn maar dat zij als ouders wel vermoeden dat er iets was met hun kindje en ik heb dit zelf niet dus vandaar dat ik het ook niet nodig vind.  <br />Ik voel me nu steeds gewoon verplicht omdat ze er steeds zo over door drammen en ik voel mij er niet prettig bij. </p>
 
Waarom zie je het niet zitten? Als dit je kind helpt? Ik zou alles aanpakken om te zorgen dat mijn kind een zo goed mogelijke start heeft op de basisschool.
 
[quote quote=10532604]Waarom zie je het niet zitten? Als dit je kind helpt? Ik zou alles aanpakken om te zorgen dat mijn kind een zo goed mogelijke start heeft op de basisschool.[/quote]
Omdat ik vind dat het vanzelf wel komt. 
Niet alle kindjes ontwikkelen hetzelfde en ik vind het belachelijk dat ze alles vergelijken met het gemiddelde. 
 
Of het komt nu of het komt straks op school bij het eerste gesprek. Hoe eerder ze er mee aan de slag gaan hoe meer profijt ze er straks van hebben. Aanleren klanken/verklanken van letters en combineren.
 
[quote quote=10532613]Of het komt nu of het komt straks op school bij het eerste gesprek. Hoe eerder ze er mee aan de slag gaan hoe meer profijt ze er straks van hebben. Aanleren klanken/verklanken van letters en combineren.[/quote]
Zoals ik al aangeef ik vind het niet nodig om allemaal onderzoeken te doen en dat is de reden waarom ik er niet heen wil. 
hij loopt al bij een logopedist dus hij word al geholpen. 
 
Ik denk dat je zelf de keuze al gemaakt hebt!
Ik heb vooral gezien kleuters die eerder vroeghulp gehad hebben. Dat was wel heel fijn! Ze krijgen totaal andere hulp dan bij logopedie is mijn ervaring. De focus ligt anders! Succes met je keuze, je kindje zal er nooit slechter van worden. Maar dat is mijn mening.
 
Misschien vind je kindje het daar wel helemaal niet vervelend? Je zou eens een intake kunnen overwegen en dan je keuze maken od je ermee door gaat of niet? Dan weet je ook beter waarvoor je wel of niet kiest. 
Je moet het uiteraard zelf weten want jij bent de moeder en je kindje kan hier zelf nog geen keuze in maken. Al denk ik wel dat wanneer je kindje op de basisschool start het voor hem wel lastiger is als andere kindjes met elkaar praten en hij (nog) niet. Ik zou zelf dan heel graag willen dat mijn kindje er niet buiten valt zegmaar. 
 
Maar geen ervaring met integrale vroeghulp en dat was je concrete vraag dus daarmee kan ik je niet helpen ☺️


Veel succes met je keuze! En als je deze al hebt gemaakt wil het niet zeggen dat je hier niet op terug kunt komen toch! Misschien vind je het nu niet nodig en denk je daar over een half jaar anders over. Al zou ik denk ik wel vragen wat de wachttijden zijn, stel dat je je tegen die tijd bedenkt. Als die lang zijn zou ik kns wel inschrijven en als het praten tegen die tijd beter gaat gewoon afzeggen. 
 
Hoihoi, heb je een email oid. Ik heb er geen ervaring mee maar zou graag contact hebben hierover omdat mn zoontje ook een late prater is. Ik sta er zelf ook nuchter in. Mn tante heeft 10 kids waarvan zeker de helft pas met 3 jaar begon met praten en allemaal slimme mensen geworden gewoon hoor..
 
Terug
Bovenaan