intekgesprek kraamhulp

A

Anoniem

Guest
hallo,

ik kreeg een telefoontje vandaag voor een afspraak van kraamhulp, vroeger was het intekgesprek thuis tegenwoordig wordt het telefoonisch gedaan, morgen 10:00 uur wordt ik dus gebeld, ben benieuwd, want er zijn heleboel regels verandert wat kraamhulp betreft, ik heb de Eilanden, bij me 1ste ook en het beviel me prima.

Manal

Hoi,

Ik had gisteravond mijn intakegesprek met de kraamzorg. Wat leuk mens, maar wat een ratel zeg.
Veel vragen zijn beantwoord en een deel komt na de bevalling wel. Voor mij was het vooral belangrijk wanneer ze gebeld moesten worden, want ik beval in het ziekenhuis. Kreeg ook weer een tas vol monstertjes met Zwitsal, Natusan enzo.
Over het wassen: Alleen de kleding/spullen die direct met het huidje in contact komen. Zij strijkt de hydrofieldoeken omdat anders de randjes zo gekreukt zijn en dat  is voor het babyhoofdje niet fijn als ze daarop ligt in bed. Ik heb een gruwelijke hekel aan strijken, maar denk dat ik door overschot aan tijd (lees: pure verveling) ook aan de strijk zal gaan. En alles mag gewoon in de droger. Maar een andere kraamzorg zal vast weer iets anders vertellen.

Verder heb ik aangegeven dat ik graag borstvoeding wil geven, maar ik wil niet dat ik daarin heel erg gepushed wordt. Als het niet gaat dan gaat het niet, ik wil niet dat het 1 grote lijdensweg wordt. Ik heb een borstoperatie gehad aan 1 borst  en verwacht al wel dat het niet heel makkelijk zal gaan. Gelukkig was ze het met mij eens.

Groetjes

Hallo allemaal,
Ik heb 4 september mijn intake gespek met de kraamzorg. Ze komt bij me thuis. Ben zeer benieuwd.

Groetjes
Marielle

Hallo

Ik heb maandag mijn intake gesprek gehad en het was eigenlijk wel allemaal bekend wat er gezegd werd. Wat  ik wel vervelend vind is dat ons bed weer omhoog moet. We hebben een boxspring en hij moet minimaal op 76 komen. Nu is hij 60 cm. Uitgelegd dat we geen boxspring hebben met poten maar met een hoofd- en eindbord. Uiteraard in het midden wel poten. Ik mocht ze gaan halen bij Thuiszorg maar pas na de bevalling eronder doen want ik ga zeker niet thuis bevallen en daarom mocht dat. Ik kwam er met mijn vorige zwangerschap niet eens in en uit want me buik zal in de weg. En dat is nou alleen maar erger. Ik hoop dat ik geen 'zeur' heb als kraamhulp en dat het niet hoeft.

gr angelique

Terug
Bovenaan