interesse van geslachtsdeel

hallo

ikheb een zoontje van 4 die momenteel zich steeds uitkleed en steeds aan zijn piemel
loopt te friemelen.Wie heeft hier ervaring mee moet ik dit negeren of juist boos worden??

groetjes calimero
 
Hoi,

Ik heb een zoontje van 4 en een dochtertje van 2,5. Beide zitten altijd te friemelen als ze in hun blootje rondlopen voordat ze in bad gaan. Ik denk dat dit heel normaal is. Ik denk ook dat als je dit gaat verbieden dat het dan juist voor de kinderen iets  wordt dat niet mag, raar of vies is. Ik denk niet dat je dat wilt.
Mijn dochtertje kan wel heel ongegeneerd met d'r benen wijd liggen en zitten friemelen, dan zeg ik wel dat ze dat niet moet doen maar verder zou ik er niet teveel aandacht aan schenken. Ik maak er meestal een grapje overwaardoor het een luchtig onderwerp blijft.

Groetjes,
Maartje
 
Hoi,

Ik heb een zoontje van 4 en een dochtertje van 2,5. Beide zitten altijd te friemelen als ze in hun blootje rondlopen voordat ze in bad gaan. Ik denk dat dit heel normaal is. Ik denk ook dat als je dit gaat verbieden dat het dan juist voor de kinderen iets  wordt dat niet mag, raar of vies is. Ik denk niet dat je dat wilt.
Mijn dochtertje kan wel heel ongegeneerd met d'r benen wijd liggen en zitten friemelen, dan zeg ik wel dat ze dat niet moet doen maar verder zou ik er niet teveel aandacht aan schenken. Ik maak er meestal een grapje overwaardoor het een luchtig onderwerp blijft.

Groetjes,
Maartje
 
Ik heb een zoontje van 4 en een dochter van 15 maanden. Mijn zoontje heeft ook een periode gehad dat hij er echt constant aan zat te friemelen. Ik heb hem toen geleerd dat het niet raar is om te doen, maar dat hij het beter kan doen als hij alleen is. Bijv. als hij in bad zit of in bed ligt. Het is niet zo dat hij er nu niet meer aan zit, maar hij doet het niet meer waar andere mensen bij zijn.

Als je het verbiedt is het alleen maar interessant. Het is net zo als met snoepjes pikken.
 
Ik zeg dat het goed is en fijn, maar op haar eigen kamertje of in bad/douche en niet in de woonkamer. Ik doe er dus niet moeilijk over als we boven zijn ofzo. Je kunt haar ook een keer in een spiegeltje laten kijken...........on nee, je had een zoontje, die kunnen alles zo wel zien.
 
Hoi,

Mijn oudste zoontje(nu 5) deed dat op die leeftijd ook, dat is normaal het duurd meestal ook maar een paar wk/mnd en dan is dat weer voorbij, wij hebben hem gezegd dat hij dat alleen mocht in bad of op zijn eigen kamer. Hij had ook intresse in het geslacht van andere , dit hoort denk ik bij de ontwikkeling,en was voor ons ook een goed moment om hem duidelijk te maken dat niemand anders aan zijn piemeltje mag zitten, alleen papa en mama om te wassen en bv de dokter.
Dus ik denk gewoon toelaten, maar wel op een plaats waar ze alleen zijn, en niet in de woonkamer ofzo.

Groetjes Mary jane
 
Hoi,

Ik denk dat het niet goed is om te zeggen dat het verkeerd is. Het ontdekken van je lichaam is toch niet slecht? Volgens mij heeft het op deze leeftijd ook niets sexueels zoals dat voor ons volwassenen is. Ik heb ook eens begrepen dat je het beste kan zeggen dat ze het niet moeten doen waar iedereen bij is.

Volgens mij het is juist een gezond teken!

Mijn dochter (ruim drie) vindt het ook heel interressant om aan zichzelf te zitten. Ik probeer er dan niet teveel op in te gaan. Ook zij doet het alleen als ze bloot is voordat ze in bad gaat of erna.

Veel succes!

Groetjes Tascha
 
Terug
Bovenaan