Intiem vraagje...

Hoi meiden,

Ik hoor/lees altijd dat geslachtsgemeenschap tijdens je zwangerschap geen kwaad kan.
Toch hebben wij in de eerste 13 weken niet gevreeen, uit angst voor een tweede miskraam en ook omdat ik vaak misselijk en moe was.
Toen dat eenmaal over was, begon het bij mij weer te 'kriebelen' , maar durfde mijn vriend weer niet (bang dat hij de baby zou raken).
Nadat ik hem verzekerd had dat de baby goed 'verpakt' zat, is ons seksleven er weer beter op geworden.
Inmiddels ben ik 18 weken zwanger, maar ik heb een beetje last van mijn buik. Ik kan het haast niet omschrijven, het doet niet echt pijn maar hij voelt zwaar aan. Soms voelt hij ook een beetje hard aan.
Daardoor begin ik toch te twijfelen of gemeenschap in de zwangerschap écht geen  kwaad kan.
Sinds een paar weken voel ik de kleine af en toe bewegen,  maar doordat mijn buik zo vreemd aanvoelt, ben ik daar nu extra op gefocust.
Als ik de baby nu maar vaak genoeg voel, zit het wel goed, denk ik dan.
Wie van jullie herkent deze klachten en kan mij een beetje gerust stellen?

Liefs Anna    
 
hat kan zijn dat je last hebt van banden pijn.
dat komt door dat je baarmoeder verder om hoog komt.
ik herken deze pijn.
ik had ook last van banden pijn.
het heeft niks met vrijen te maken.
en als je het zeker wilt weten moett je even je verloskundige bellen

succes gr sil
 
Hallo!
Het klinkt mij een beetje als "harde buiken", iets dat vrij normaal is, ik had ze ook vanaf een week of 16, even een gespannen, zwaar gevoel, buik heel hard...Het kan geen kwaad en is normaal. Ik heb het vooral als ik buk of snel opsta, maar ook na sex! Of als ik te veel werk. Ook als de baby groeit kun je er meer last van hebben dan normaal. De vroedvrouw zei tegen mij dat het niet erg is, pas als je het heel vaak per dag hebt is er misschien meer aan de hand. Ik ben nu 34 weken en krijg het steeds vaker, je baarmoeder trekt meer samen vandaar. Ik zou het gewoon even bij de vroedvrouw vragen, die kan het vast beter uitleggen dan ik! succes
 
Bij mij deed geslachtsgemeenschap gewoon pijn de volledige 9 maanden, daarnaast was ik compleet frigide.

Gelukkig heb ik een man die daar begrip voor heeft/had.



En daarnaast kun je natuurlijk gewoon "sex" hebben zonder penetratie.

 
Hoi, ik herken het ook wel een beetje wat je schrijft. Ik heb normaal niet echt veel last van harde buiken maar als we net gemeenschap hebben gehad dan voel ik zo'n bobbel net boven mijn schaambeen. Het lijkt dan net of de kleine zich opgerold heeft of zo. IK heb ook niet heel erg veel zin en mijn vriend gaat af en toe nadenken of het echt geen kwaad kan (tijdens de daad) dus soms schiet het niet op maar ja.

Als je je er echt druk om maakt zou ik de vlk ff bellen (als je het niet rot vind om te vragen).

Groetjes Po
 
Beste Po,
Dat bolletje is inderdaad baby, bij het hoogtepunt, verkrampt je baarmoeder als het ware en  dat geeft ons een lekker gevoel en voor de baby is het  een massage zei de VK
Lijkt  ook op een harde buik!
Vooral tijdens de derde zwangerschap is vrijen erg fijn bij ons en dat was de andere twee keer niet zo...daarom op eigen intuiete afgaan en anders gewoon navragen.
Groetjes Mscha
 
Terug
Bovenaan